learn how to crawl

jag ska uppdatera min facebook med bilder.
har två timmar på mig. ska gå igenom varenda bild jag har.
jag hinner.

fundering

jag ogillar starkt folk som klagar men inte gör någonting åt saken. jag ogillar inte personen i fråga personligt, men jag ogillar deras sätt att hantera sin besvikelse. alltså ogillar jag mig själv. jag klagar. och klagar. men gör absolut inte någonting åt det, någonsin. jag ska vända på det. jag ska aldrig mer klaga på att någonting är fel när jag sen inte gör någonting åt det. jag ska därför inleda morgoneftermiddagen med att gå ut och springa. jag ska inte klaga. utan göra någonting åt saken. jag börjar där och ser vart vägen leder mig. jag tänker inte klaga över att jag inte använda en enda stor bokstav när jag nu skrev. jag tänker inte klaga på att jag är hungrig, när jag vet att jag ändå inte tänker gå upp och äta. jag tänker inte klaga på mitt hår när jag aldrig försöker. men jag tänker klaga på att jag är världens lataste människa.

och, jag tänker göra någonting åt saken.

Cuz you were all yellow

Jag vaknar och vad hör jag? Semesterplaner. Kanske jul. Kanske kommande sommar. Kommer jag att få återuppleva min allra högsta dröm? Kommer jag få spatsera runt på gatorna utanför den hyrda villan? Kommer jag, ytterligare en gång få sitta på en närmare 10 timmars lång flygresa, nervös som bara den? Kommer jag få besöka disney world, alla en miljon shoppingcenter, stå högst upp i ESB, åka till den milslånga stranden, få äta skitmat, känna solen, höra språket, se feta människor och bara njuta? Jag gillar semesterplaner.

Gårkvällen slutade i eskilstuna, på Åbryggan tillsammans med vännen Elvia (new name) och Marcus, som även kom förbi. Vi träffade vår goda vän Thea och en hel del andra kända ansikten. Vi har skit roligt, om ni frågar mig. Jag kom hem med två stora blåsor på stortån och lite småont i fötterna, men det gör inget, det är det värt. Det behöver man. Inte blåsorna, men att få ha aproligt. Vi dansade och vi dansade. Och dansade och dansade. Och missade bussen och ytterligare en buss. Vi fick skjuts hem. Idag lever jag. Imorgon jobbar jag.

kommande helg, jatack

fredag, utgång, eskilstuna
lördag, westerqwarn, veronica maggio



turn out so beautiful


Precis, jag har gått och skaffat mig linser. Någonting jag verkligen rekommenderar för den som funderar. Jag ser som en kung, utan glasögon (!) Nu förstår jag också varför jag inte riktigt fick linsen rent, hade jag rena fingrar? Nej. Håriga och allt. Av katten. Ingen naturlig hårväxt på fingrarna här inte. Nästan hälften gjord nu, på jobbet. Trött på morgonen men inte så trött på kvällen. Igår somnade jag nio. Börjar få panik när klockan närmar sig senare, vilket den gjort idag. Imponerad är jag fortfarande. Jesper besökte mig förut, han cyklade hit. Från skogstorp till kvicksund. På 36 minuter. Varken jag eller pappa förstår hur han lyckades med det. Men duktig är han. Och oerhört alert. Vilket får mig att tänka på min egen träning. Vilken träning? Den jag intalat mig själv om att den ska utföras minst 3 gånger i veckan som jag inte ens har börjat med. Satsar på beach 10 tror jag. 2010. 10 lät lite konstigt. Student 2010. Student 10. Måste klura ut en bättre lösning. Ska sova på det. Godnatt.

still no camera

Ganska sliten, men med tanke på att jag somnade vid 9 igår är jag ändå pigg. Jag ska städa rummet nogrannare än någonsin, skrubba varenda hörn och ta upp all disk, vilket just nu är ett enda stort berg av koppar, glas och tallrikar. Ganska äckligt ja. Om ni ville veta. Sen ska jag avnjuta isterband till middag, som jag åt alldeles för länge sen. Jag får se om det kommer besök och om jag får hem kameran idag. Den saknar jag. Ska kika film och tugga på mitt godis efter maten. Om ni ville veta, så att säga.

-

ingen bra alls.
fortfarande.
verkligen inte bra.
vill typ sjunka ner.
eller något.

men.
sluta fjanta dig.
ryck upp dig.
försöker.
lyckas.
inte.

måndag

idag är ingen bra dag. ingen bra dag alls faktiskt.
jag hatar obraiga dagar.

ett ord

trött.

Your head is aching

Hellu där. Inaktiv under helgen, har faktiskt haft bättre saker för mig än att sitta vid datorn, för en gångsskull. Vi besökte strängnäs och dragracet i lördags, jag och jesper. Vi gled runt med hans bil, sötingen. Jag gillar den. Jag var hemma ungefär en kvart på lördagen, endast för att hämta nya kläder. Idag gick vi upp och åkte till sthlm. Äntligen. Gröna Lund. Jag, jesper, hans syskon och kompisar. Vi åkte från eskilstuna klockan 10 men klev inte innanför gröna lunds portar innan halv 2. Hur vi lyckades med det vet jag verkligen inte. Men det slutade mycket bra iallafall. Alldeles för mycket läsk och några åkta attraktioner alldeles för nära inpå lunchen. Den nya, insane var bokstavligen insane, men oj så spännande. Jag tror nästan jag kommer vara lite hes imorgon. Jag skulle iallafall inte vara förvånad. My camera är kvar i skogstorp vilket gör att det inte blir mycket till bilder idag heller. När jag kom hade pappa gjort om badrummet. Bytit ut skåp, tagit bort luckor och fixat bänken. Tillochmed en matta ligger nu placerad på golvet. Jag gillar det. Jag gillar inte att klockan närmar sig tio och jag ska upp som vanligt vid 5 imorgon. 3 veckor kvar. Och i helgen blir det utgång, förmodligen i Etuna. Jag ska ta mig ett snack med folket. Det känns jobbigt att jag inte fick träffa tjejerna i helgen, men jag hoppas att vi kanske kan dra till med en eftermiddagsfika under veckan. Vad sägs?

Cuz I love the way you say good morning.

så otroligt söt.

Vi fick besök utav kusin och morbror till middagen, slutade med att jag, lillebror, morbror och pappa sitter kvar efter att vi ätit. Av någon anledning kommer vi in på ämnet kring Lumpen, då min lillebror var otroligt nyfiken på vad detta innebar. Morbror och pappa berättar.

Pappa: Du mer eller mindre tränas inom militären, ifall Sverige någongång skulle hamna i krig.
Jesper: Åh, vad fick ni göra?
Morbror: Brobyggare.
Pappa: Körde båt.
Jesper: Fick ni strida? (med världens mest förvånande min)
Jag: Men lilla du, sverige har inte vart i krig på ett antal hundra år.
Jesper: Men fick ni träningsstrida? Inte på riktigt alltså?
Morbror och pappa ler. Stolta som grisar.
Jesper: ÅH, HADE NI SVÄRD ELLER PILBÅGAR?

åh, jag skrattade så jag dog. Ibland är han förbannat jobbig men ursh så söt lillebror man har.

några minuter i

jag börjar redan få panik över att jag snart måste sova. När klockan börjar närma sig nio tycker jag nuförtiden att klockan då är sent. Jag vill ligga i säng klockan nio, så jag kan läsa i min hypergrymmaasfina nya bok. Är jag lite nördig? Jag var inte hungrig för två sekunder sen, men så fort jag började skriva blev jag hungrig. Minst lilla ansträning och det är kört. Sen tänker jag aldrig mer vandra omkring på Ikea efter 5snåret med mamma och pappa. Tre stora viljor som ska igenom. Irritation som slutade med att vi alla var tvungna att äta middag på där, för att få upp humöret. I helgen blir det nytt badrum ohyes. Imorgon är det också helg och slut på sista veckan. Jag ska träffa mr. J och planera inför lördagen.

bara någon minut kvar, godnatt gott folk.

06.15

Börjar om 45 minuter. Vart uppe i 45 minuter och pigg som en lärka, eller inte. Vaknade och kallsvettades, kändes som feber. Hade nästan hoppats, bara få sova ut en dag. Men jag blir pigg när jag väl är där och hinner inte bli trött föränn jag är hemma. Och igår blev jag erbjuden helgjobb när skolan börjat, hur kul är inte det? Någon helg i månaden, räcker gott och väl. Blir ett besök till ikea efter jobbet, var ett bra tag sedan. Blir som ett barn på julafton när jag virrar omkring där. Förstår absolut inte varför...


slarvmaja

Gissa om min hultsfredsvecka blev lite lite bättre när Anton räcker mig ett comviqkontant startpaket efter att ha hittat det mellan våra rält. Simkort med ett 072-nummer, häftigt. Jag kunde leva på den glädjen ett bra tag. Jag kunde lägga tele(s)nor åt sidan och koncentrera mig på comviq, igen. Jag skulle för första gången på länge få en stabil kontakt med mina vänner, som helst undvikit att smsa/ringa mig när jag har tele(s)nor. Kunde inte bli bättre. Men det kunde bli sämre. Jag kommer hem, packar upp väskan och inser att simkortet är borta. Bara simkortet, inga papper eller liknande. Ett jekla typiskt. Jag får alltså leva vidare i min ensamhet.

det stavas frågetecken

Lördag.
Gröna Lund?
Kolmården?
Tåg?
Buss?
Bil?
Förmodligen inte kolmården.
Gröna lund och pank?
Inte bra
Måste fixa pengar
Hur?
Vill till Grönan
Länge sen
Måste till Grönan
Måste komma iväg
göra någonting roligt
jesper och tjejerna ♥

the way you make me feel

Hey pretty baby with the high heels on
You give me fever Like I've never ever known
You're just a product of loveliness
I like the groove of your walk,
Your talk,
your dress
I feel your fever From miles around
I'll pick you up in my car
And we'll paint the town
Just kiss me baby And
tell me twice
That you're the one for me

The way you make me feel
You really turn me on
You knock me off of my feet
My lonely days are gone

- vneovjklnb, jag får inte nnooooooog

tokig


"Min vän Henry är en sann berättelse om den svårt autistiske pojken Dale och den enastående golden retrievern Henry, som kom för att förändra pojkens liv. Det är en gripande berättelsen om en mammas längtan efter sitt barns kärlek och hennes långa och envisa kamp för att Dale ska få rätt diagnos och behandling. Och inte minst handlar det om valpen Henry som med sitt stora hjärta och tålamod lade grunden till en livslång vänskap. Han skapade förändringar få trodde var möjliga och efter många motgångar fick mamman äntligen höra sin son säga de efterlängtade orden -jag älskar dig".

Ja men jag förstår inte vad det är med mig och vissa böcker. Jag blir helt ivrig så fort jag ser bok baserad på en sann historia. Gissa om jag fastnade för boken ovan. Köpte den direkt. Jag ska duscha och sedan tillbringa min kväll med att läsa. I like it. Föresten är mitt rum stökigare än vanligt. Om det är möjligt. Vilket jag idag bevisat. Jag ska först städa och packa upp hultsfredsväskan, sen ska jag läsa tills jag somnar.

väl hemma.







Jag är hemma och jag lever. Om någon ville veta. Jag har haft några av det härligaste dagarna i mitt liv. Jag är nuförtiden otroligt trött. Men det hör till och det var det värt. Jag har upplevt både peace&love och hultsfred, och jag måste säga att den sistämnda var snäppet bättre. Trots att vädret var bland det sämsta man upplevt. Imorse gav jag mig själv ett brustet hjärta. Jag klippte av både h-bandet, p&l-bandet och mitt fina djufadder band. Det kändes jobbigt, det erskänner jag. Dock tänker jag syfast dom när jag slutat jobba. Första dagen idag och jag är redan helt slut. Kommer nu börja 07.00 varje dag vilket resulterar i att jag kommer kliva upp strax över 5 på mornarna och att jag kommer sluta vid 3. På fredagar slutar jag däremot vid 1, gladare kan jag inte bli. Sängen väntar tillsammans med en film, nu är jag otroligt trött i fingrarna också. Göra matlådan får jag inte glömma. Mycket att tänka på. Godnatt.

det sög att jag inte hade tillgång till kamera under festivalen.

17 TIMMAR

Nattmacka och te. The killers i bakgrunden och alla möjliga mobiler på laddning. Vi har rullat kläder och ägnat kvällen åt att packa om. Vi misslyckades men vi ler iallafall. Vi har alldeles för mycket kläder med oss och våra väskor är alldeles för tunga. Vi kommer antingen sova otroligt bra eller otroligt dåligt ikväll. Det återstår att se. Inaktiv i ett par dagar. Jag laddar med godis tills bussresan. Vi tar nu första steget mot festivalen, det vill säga sova natten innan. Godnatt..

det värsta med att åka iväg



Väskan är ju gigantisk och ändå är den asfull. Vad gör jag för fel? Och hur tusan ska jag få ner det jag inte packat ner än? Hypertung är den också, förhoppningsvis behöver jag inte släpa på den alltför mycket. Jessica och Sofi kommer hit om någon timme, vi ska käka, sova och tagga inför morgondagen. 4 timmars bussresa och det låter toppen. Bussresor är roliga, när åksjuketabletter finns nära till hands, vilket dom inte gör nu när familjen är i spanien. Vädret är verkligen piss och jag hoppas inte det kommer regna exakt varje dag. Så mycket regnkläder har jag inte ens hemma. Jag har tshirtar i massor och funderar på om jag borde packa ur någon, så jag får plats med maten jag hade tänkt att ta med mig. Jessica ska minsann hjälpa mig. Vi kör på en rensning @ my place.

ETT

vi ska på hultsfredsfestivalen

Jag förstår inte vad det är med mig och Extreme home makeover. Lika berörd varje gång. Herregud. Emma är på väg hit. jag behöver hjälp med min packning. All den hjälp jag kan få. Stor väska, för mycket packning. Tung väska. Måste packa om. Försöka ta bort lite kläder. Det ska regna nästan varje dag såg jag. Kul? Inte det minsta. Men vi bryr oss inte om vädret. Inte dom kommande dagarna. För, vi ska på hultsfredsfestivalen.

jag har inte råd med din värld

Emma har åkt till jobbet, jag har städat och nu är jag hungrig. Jag har börjat packa och tror inte ens att hälften av allt jag lagt fram kommer få plats i väskan. Ska jag ha rullväska eller bag? Rullväska ser säkert skit dumt ut, men jag tror jag väljer det behagligaste att släpa fram med, det vill säga en rullväska. Har alltid haft lite problem med att packa och inte blir det bättre med året heller. Nyduschad framför disneychannel är det snart dags för lunch. Hungrar ihjäl men har inte mycket att välja på hemma. Smörgås? Fiskpinnar? Körrbullar? Nudlar? Måste fixa någon mat tills tisdag, till bussresan, typ sallad. Måste hitta en rullväska. Ikväll får jag besök av Jesper, han skulle cykla hit. Tok.


TVÅ TVÅ TVÅ TVÅ TVÅ TVÅ TVÅ TVÅ TVÅ!

nollnio

Vi lever. Iallafall jag. Emma äter köttbullar och röker. Hon tror hon är cool. Stackars barn. Vi pratar vett med vår vän som inte riktigt förstår vad vi säger. Jag funderar på om jag gör någonting fel och vad jag borde göra åt saken. Jag har gått för långt inpå det för att förlora det. Jag måste städa hela dagen imorgon. Det ser ut som tusan här. Det är kallt ute och jag fryser. Jag saknar dig.

1 2 3 4

Snälla tomten.
ge mig en canon eos 450d i jul.

det blixtrar och några av oss är mer eller mindre livrädda.
och grattis till kusinen som fyller 17 <3

h h h h hultsfred

Vi sitter på min altan, dricker 2,25or, är allmänt coola och dunkar The Killers för att kunna överrösta alla. Vi taggar. Fyfan. 4 dagar. Sen sitter vi där. Jag skickar världens största tummen upp för det va.

3 juli

Om 15 minuter landar Cornelia i kvicksund, det är meningen att jag ska vara där uppe då. Jag sitter hemma, i köket, endast iklädd i bikini. Mer om dagen later.

med bara fem dagar kvar.





Ikväll lever jag på ipren.

Olidligt varmt.



Jag gillar värme, men inte dagens värme inomhus. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att värmen ska försvinna. Tror jag tar Jespers tips om att stänga alla fönster och dörrar för att hålla värmen ute. Ibland är det riktigt olidligt. Och ikväll sover jag själv, till skillnad från igårkväll då Emma kom och gjorde mig sällskap, mycket trevligt. Cornelia och Moa besökte huset och vi käkade lunch. Ikväll väntar det pepparbiff och rotfruktsgratäng, persiljesmör och avokado. Jag satsar stort när jag är ensam hemma, även fast det bara är torsdag. Jordgubbar, vattenmelon och lite godis väntar tills senare. Jag har även hyrt "Allt flyter". Toppen.

taking back



Jäkligt skabbig. Behöver duscha. Sminka mig och fixa håret. Sticker till tumbo ikväll för att träffa gamla tjejerna för en grillkväll. Blir dock en tidig kväll, eftersom att katten måste ha mat vid elva. Suck. Det luktar bränt. Tror det är min dator. Den har lagt av två gånger den senaste timmen pga överhettning. Jag vet inte varför jag skriver hela tiden. Brist på sysselsättning? Och Jessica, jag skulle aldrig glömma bort min ramnäsvän!

en två tre fyra fem SEX

välkommen





Ett steg närmre. Sex dagar kvar. Hultsfred 09. Nu har jag bussbiljetten. Jag behöver inte oroa mig hur jag ska ta mig dit. Allting är fixat. Jag tar det lugnt och andas. Samtidigt som jag börjar bli nervös. Måste börja se över vad jag har för något att ta med mig. Vad som måste införskaffas. Jag visste förövrigt inte att studebidraget skulle trilla in för juni månad, en aning förvirrad när jag upptäckte det. Jag har ängnat morgonen av att fläta, jag har ingenting bättre för mig. Varmt är det.

värme värme värme

Termometern visar över 28 grader inne. Det är varmare inne än ute. Jag dör av värme. Funderar på att placera mig själv i frysen. Jag är nu ensam hemma, då min enda gäst har lämnat huset för Göteborg. Det är tomt. Och tråkigt.

han är så bra.

RSS 2.0