09sept30

Att komma hem och se att päronen köpt både världens godaste bröd, ultragod ost, nytt té och att jag faktiskt inte glömde att ställa starbucksmuggen i disken, är underbart. Nu väntar en lång kväll, med mitt bröd och mitt té, men en himla massa gossip girl.

godnatter

hunger for more

Det är dags att visa sig. Om du verkligen finns. Visa att du ställer oreda till reda. Att du ställer saker och ting till rätta. Att du belönar folk som kämpar. Folk som verkligen försöker. Det handlar inte om mig, men det handlar om en person i min närhet. Som jag så älskar. En person som kämpar, som gör allting, för alla, men som hela tiden möter livets motgångar. Det är dags att visa en annan sida av dessa motgångarna. Att allt slit har gjort sitt.

så jag slipper oroa mig.
snälla.

64782okfvjnwkzs9


nu ska jag sova. jag ska sova utan att tänka, utan att drömma. allting tar sin tid, tydligen även detta. jag har tid. så jag väntar. du får om du vill. först ska jag sova. för första gången på länge är jag riktigt trött vid den här tidpunkten. jag ska sova. jag och spindlarna.

let it come true

Den här tiden, om ett år, kan jag befinna mig i USA
jag och thea

ÄCKLIGT

det värsta som kunde hända har hänt. jag förstod att jag någongång skulle behöva möta den. jag ligger i sängen, kollar på gossip girl, det enda lyset som finns i rummet är av datorn. och vad händer? Jo, någonting stort kryper på höger axel. hjärtklappning. flyger upp. tänder taklampan. och vad? Jo, självklart, en sån där stor spindel som man ofta ser ute. ingen flygande långben, utan den med tjockare ben. kul. hade inte hela familjen sovit hade jag förmodligen skrivit mig ännu hesare. spindlar är det värsta jag vet. 4 tidningar och lite ångest senare var jävlen död och ligger nu i badrumssoptunnan. nu har jag ingen aning om hur jag ska kunna sova. kommer det en till lovar jag att jag kommer dö. döda den. slakta. jag hatar spindlar. i sängen. när det är mörkt. åh herregud. jag kommer aldrig kunna somna.

maybe i can use u?

Klart. Anteckningar, häftet och frågorna är skrivna. 7 sidor dataskrivet. Nu är jag klar för kvällen. Plugga in det som står gör jag imorgon. Innan provet. Sådär halv stabilt. Nu måste jag städa, kan inte vistas i rummet när det är stökigt. Stökigt och stökigt. Sängen är obäddad, det ligger runt 3 klädesplagg på golvet och så de två tekopparna på skrivbordet. Men det är tillräckligt för att det ska störa min koncentration. Som inte fungerat över huvudtaget idag. men så är det. Nu, gossip girl.
jag gillar den där. inte texten. men själva idén.

on your shoulder

KAN.INTE.KONCENTRERA.MIG.
kan inte focusera på böckerna. Tänker iväg. Fastnar på annat. Onödiga tankar.

it's written all over you face


"i pray you wont fade away"


förvänta dig ingenting, livet ger dig allt.

Om någon letar efter mig denna gråa, sunkiga söndag, så sitter jag garanterat på mitt rum, vid skrivbordet, på stolen, iklädd i min pyjamas, tillsammans med kaffet, gårdagens överblivna godis, framför antingen datorn eller de spännande ekonomiböckerna och svarar på frågor såsom "vad är marknadsorientering?", "hur började handeln på världsmarkanden historiskt sätt?". Om någon frågar, så tycker jag inte om idén om att ha prov dagen efter en helg. Plågsamt. Hemskt. Idag mår jag bättre. Mådde bättre. Tills jag upptäckte vad jag hade att göra. Min egen idé om att börja plugga dagen innan, är heller inte så populär.

jag återkommer när jag lärt mig någonting.

snyv snyv

jag är hemma efter en mycket lycklig kväll. mycket folk och mycket annat men sånt hör väl till? föttrena gör on,t, sjukt ont. jag ska sova och förbannelse över den som väcker mig imorgon.

taack alla.


snygg min..

hey boy

jag har bråttom. Fixtrix, utgång och teddybear STHLM står på tur.

a fate delivered

Ibland gör jag mig själv så himla besviken. Hur mycket jag än tycker att jag försöker så räcker det inte till. Många gånger kan jag bättre, men kroppen och huvudet säger ifrån. Det kommer som ett stopp, jag kan inte gå förbi det. Jag intalar mig själv att jag inte kan någonting, att jag inte kan lära mig mera och stannar där. Jag går inte vidare, även fast jag känner att jag borde. Att jag egentigen kan. På något sätt trycker jag ner mig själv till lägsta nivå. Jag ger mig själv dåligt självförtroende, för jag kan inte det här, innan jag ens försökt. Jag kan inte naturkunskapen och då kan jag inte. Jag har ingen lust att ens försöka. Jag har ingen lust att stanna uppe, inte sova, bli trött och låta det gå ut på morgondagen, för jag kan ändå inte. Det spelar ingen roll hur mycket jag försöker. Det är fortfarande stopp.

Hur mycket jag än vill fortsätta, hur mycket jag än vet att jag verkligen borde fortsätta så sätter jag stopp här. Jag lägger boken åt sidan, jag kliver bort från datorn och alla anteckningar. Jag går istället och sover. Någonting jag verkligen är bra på.

godnatt

remember how this used to be






Jag hängde med syrran i stallet. Alltid lika mysigt. Gillar stället. Hästen min stod inte inne, jag som för en gångsskull hade kameran med mig. Är säker på att killen skulle sitta fint på mina bilder. Ganska onödiga bilder egentligen och så alltid dessa närbilder. Men jag vet inte, jag gillar nog närbilder. Idol gör mig nervös, likaså skolan. Plugg någon timme till. Jag längtar till fredag.

Vi tog varann i handen, log och dog.





Vi smög över till Moa, knackade dörr med både tårta och ballonger. Hon blev överraskad, vi åt tårta och beskådade ballongerna. Äntligen en till in i gänget, snart är vi totala. På fredag väntar därför utgång. Som ett härligt slut på denna vecka, som förövrigt har vart häcktiskt. Men, jag har funderat. Jag har det himla bra iallafall, även fast skolan ibland begär mycket på en och samma gång. 

nu, gossip girl, starbucksmuggen och té.

22 september

Idag höjer vi hattarna för våran alldeles egna Moa, som faktiskt tar steget in i gruppen med oss andra 18åringar. Trots studiedagen vi har idag hoppas jag att hon får en toppen födelsedag, det är hon värd. Själv kommer jag sitta 1cm ifrån psykologiboken, min halvskrivna argumentation och underbara naturkunskapsboken som jag så älskar. Om ett x antal timmar sticker jag och rider. Efter det kommer jag inte orka plugga. Jag har alltså inte många timmar alls på mig att få in allt. Lära det jag måste, det vill säga allt jag inte kan, vilket är ungefär, allt.

down your face


ja, är man snygga så är man.

lägger ner huvudet.

JAG. GER. UPP.
jag kommer inte kunna lära mig 35 sidor i Naturkunskap B boken tills på fredag. Jag kommer inte kunna allt om atomer, kemiska reaktioner, kemins uppbyggnad and so on. Aldrig i livet. Är det då okej att koncentera sig på ett prov, i stället för två? Självklart. Jag lägger ner tiden på psykologin istället. Jag tycker ändå bättre om psykologiläraren än naturläraren. Han är coolare. Psykologi är roligare. Intressantare. Jag hatar kemi. Atomer. Får inte in det. Ger upp.

det står nybakade chokladbollar i frysen och det ryktas som en påse godis i väskan.
sockerberoende? inte alls.

and the sun is shining

Jag har:
en svenska argumentation att skriva+plugga på. Redovisning torsdag
psykologiprov, torsdag
naturkunskapsprov, fredag
internationell ekonomiprov, måndag

och värst av allt
inlämning av projektarbete, nu på onsdag.
jag har ingen som helst aning om vad jag vill göra.
panik.

boarded the plan

Hör och häpna! Rebecka har bestämt sig. Jag har bestämt sig, och bäst av allt, världens finaste Thea är med. Jag vill verkligen åka. Efter gymnasiet. USA. Ett år. Informationsmötet var nyttigt, fick en push. Måste åka. Verkar underbart. Mamma märkte inte när hon sa, när du åker.. och inte, om du åker..Hon såg ledsen ut när hon insåg att jag verkligen menade allvar. Åker jag, kommer det vara absolut jobbigast. Att säga hejdå till mamma. Det är långt till usa. Två veckors betald semester. Antingen ta den samtidigt som Thea, åka runt, uppleva. Eller ta den över julen, åka hem, fira jul hemma. Träffa familjen. Jag har tid att bestämma mig för hur det blir. Jag ska lägga en sista tanke. Det är ett stort steg. Men jag tvekar inte, inte för en sekund. Jag vill också. Jag vet vad jag vill och jag vet att jag tänker göra det. Plugga engelska kurs och tjäna pengar. Träffa nytt folk. Ny kultur. Fika på starbucks. Uppleva New York, igen, i 4 dagar. Träffa familjen. Bo där. Skapa band. Plugga på ett amerikanskt college. Få certifikat i engelska. Få mitt livs upplevelse.

Jag ska tänka. Verkligen tänka.
Papper ska fyllas i, jag ska ta mitt körkort, jag ska bli matchad med en familj, lära känna dom, ta studenten, åka utomlands med tjejerna. Kliva på planet och veta att jag lämnar Sverige för ett helt år.

Mina planer.
jag vill.
jag ska.


two.thousand.ten


Jag vill ha nästa år. Jag vill ha studenten. Jag vill ha utlandsresa med alla tjejer och jag vill ha efter sommaren.

så fort kan allting ändras

Någon stor krock precis utanför Stockholm nyss, tre skadade och en död. Mamma fastnade i kön precis bakom. Familjebilen är tydligen helt kvaddad och porschen hade förmodligen brunnit. Så himla otäckt hur fort allting kan vara över. Hur fort någonting kan förändras. Otroligt tacksam att mamma inte befann sig i andra filen, ett par sekunder bort. Jag blir helt tagen av någon anledning. Tycker det är hemskt. Idag är jag en aning känslosam känner jag.

Random från kreta





Haha, jag kunde inte låta bli. Jag förstår däremot inte "stillbilderna" på mig. Vi är inte seriösa, vi är trötta, ena sekunden knäpptysta och andra sekunden galenprat. Jag saknar kreta.

dagens horoskop.

Vattumannen 20. januari - 18. februari
Ett löjligt missförstånd
kan ha orsakat en dålig
stämning mellan dig och
någon annan, som står
dig nära. Lös det!

don't seek what you don't need


Just precis här spenderar jag min lördagsdag. Hur fint väder som helst ute och jag har ännu inte gått utanför dörren. Jag har naturkunskapsprov, psykologiprov, internationellekonomiprov och en argumentation att plugga på. Kul att proven ligger precis dagarna efter varandra. Rolig vecka framför. Jag har världens tjockaste, mysigaste täcke i sängen och jag har äntligen bäddat rent. Jag sätter en hundring på att jag inom 20 minuter kommer att ligga under täcket, utan varken naturkunskap eller psykologiboken framför mig.

update
: varför ska pappa alltid dunka James Blunt när jag pluggar?

just tryin' find my way back home

föresten saknar jag grekland mer än någonsin. Jag saknar värmen, galenskaperna och tjejerna. Jag saknar att vara i utlandet. Om nästan tre veckor åker jag till Ghana. Ghana. Afrika. My gosh.

but still california, right?

dead and gone

Ikväll har det endast varit jag och mina vänner gg och bj. Det vill säga Gossip girl och ben & jerry, skämtåsido. Känns som om jag sett en miljon avsitt på endast en kväll. Känns nästan som om jag lever deras liv på upper east side, nästan iallafall. Jag somnar vilken sekund som helst. Kameran är sjukt urladdad, likadant min mobil och snart också datorn, eftersom jag glömt plugga in elsladden. Jag klipper därav varje band till utvärlden denna helg. Jag behöver plugga (jag försöker verkligen intala mig att jag MÅSTE plugga, men går som vanligt inte hela vägen). Jag återkommer på söndag. Antal meningar jag då pluggat ditills, kommer jag förmodligen att kunna räkna upp på endast en hand.

godnatt.

Hope

It's you, me and California baby

until the sun goes up

Det är inte okej att somna vid tolv, vakna vid tio och vara dödstrött.

act II, scene VI





Klockan är framme. Knokkis. Vit är den, och större än jag trodde. Jag kommer förmodligen sova i den för att vänja mig. Både för utseendes skull och för vänsterarmen. Måste lära mig att ha klockan på rätt arm. Utväxten är borta. Dock är håret inte helt torrt än. Jag förväntar mig ingenting föränn imorgon bitti. Det brukar vara då den nya färgen syns på riktigt. Jag hoppas.

These violent delights have violent ends
And in their triumph die, like fire and powder,
which, as they kiss, consume.

Jag har världens finaste vänner


Fika på global, någon timme eller två. Världens finaste vänner. Finns alltid massa att prata om. Jag är tacksam livet ut för dessa människor. Om en vecka precis kommer ytterligare en person in i 18gänget, nämligen Moa. Det ryktas om ett firande.

nystekt

Det är kallt kallt kallt. Placerar med flit över datorfläkten så att datorn ska bli varm och förhoppningsvis värma mina ben en aning. Värmekudden har försvunnit. Jag behöver den mer än någonsin. Det är kallt och jag har ont i magen. Jag ska sova tidigt idag, efter andra avenyn som jag fortfarande inte fattar varför jag tittar på. Inte alls lika bra som det var i början, men samtidigt kan jag inte låta bli att titta. Ifall jag skulle missa något. Nu tog idolreklamen slut. Back to tv.

If I lay here
If I just lay here
Would you lie with me
And just forget the world


cornelia åker till turkiet

så fort man får en enda läxa är ens sociala liv över.
så är det.

idag säger vi adjöken till våran vän som åker till turkiet.
hon lämnar oss i våra mörkaste dagar för ett varmare place.
henne gillar vi inte.

15092009

det är väll typiskt när man vaknar och inser att de senaste händelserna bara var en dröm?

.

även barn har öron. barn hör och barn förstår.
lika mycket som ni gör. tänk på det. snälla.

knokkis

På väg hem. Finfint. Nu; Svenska Hollywood fruar (haha..)


"Köp Madonnas nya album på cdon.com!"

juste, jag hatar spotifyreklam.

I got lost in time


Jag känner mig som vanligt en aning sällskapssjuk och vad ersätter för tillfället inget så bra som musik? Bless the broken road med en tjej som sjunger. Gamla poplåtar från 90-talet som This i promise you. Swear it again. When you say nothing at all. Och så varning-rysning låtar som Storm. You're the reason I come home. Låtar som jag en gång lyssnat sönder som jag inte kan få nog av. Ibland behöver jag sånna låtar. När man kan varenda andetag i låten och låtar som man själv har en massa minnen till. Bra minnen.

de gamla minnena saknar ditt ansikte.



jag kom tillbaka då du redan lämnat

Kom nyss hem. Tänkte börja med matten på en gång med tanke på att jag kom hem 1 timme tidigare än vanligt. Vad händer? Jo. Jag har matteböckerna i skolan. Jag har prov på onsdag och matteböckerna i skolan, två dagar innan. Ibland är jag bra. Det enda positiva är att jag nu har en anledning att lägga mig i soffan, trycka på tvn, lägga kudden under huvudet, fylla på starbucksmuggen med té och gosa ner mig under täcket. Göra det jag är bäst på heltenkelt (..slappa och inte plugga)

Hur vill du att vi ska göra



Nu blir jag sugen på att skriva. Endast på grund av den nya designen. 'Notting Hill' på tv, som om jag behöver se mer av sånna filmer. Verkligen inte. Dom är fina. Alldeles för fina. Så enkla. Men ändå inte. Jag tål dom inte, samtidigt som jag gör. Jag klarar inte alltid av att titta på dom även fast dom är så sjukt fina. Fin kärlek. Jag ska därför ersätta denna förlorade kärlek med mina nya skor imorgon.

berättelsen om



Emma. Som faktiskt har gjort designen på denna blogg. Tillskillnad från mig är hon inte handikappad och utan något som helst tålamod, dessutom är hon king på ps. Jag gillar dig vännen.

tey:an



Så jekla snygga. Jag önskar att jag hade spenderat mer tid i denna bil under sommaren 2009. Jag hoppas jessica äger ett par vinterdäck. Vi har löst det; ingen matte idag. Ingen alls. Jag ska fixa med bloggdesignen, som ser otroligt ful ut. Jag ska äta vidare på mitt godis och jag ska inte sluta fantisera.

NY DESIGN PÅ G

tack för din anmälan.

jag har anmält mig.
informationsmöte än så länge.
men på god väg. tror jag.
cultural care au pair, usa.

bless the broken road

snart 3. bråttom har inte funnits med mig idag. jag har inte börjat med matten. jag har pyjamas på mig och jag har precis städat. vad är bråttom. om fyra timmar börjar top modell, det vill säga att om fyra timmar lägger jag ner pluggandet. och jag har inte ens börjat. plugga efter åtta orkar jag verkligen inte. jag har mini-matteprov på onsdag. härlig planering.

sån liten ansträngning. vilken skillnad.
sluta inte.

walking in memphis







Jaha, nu hände det något igen med blogg.se. Dess förmåga att lägga upp bilder slutade visst fungera. Typiskt. Expressohouse har världens godaste chokladkladdkaka och som ni ser på bilden har jag inte bara en bit, utan två. Äsch, det är ju lördag säger hon bakom disken och slänger upp två bitar åt mig. Allt gick i, med liten hjälp av pappa. Jag använde bankkortet igen. En tröja och ett par skor. Skönaste skorna ever. Lördagkvällen bjöd på filmmys at moas. Fina tjejer och gott godis. Vi åkte minibil. Nu har jag två alternativ, 1 sova eller 2 spela the sims. Är skit trött men vill inte sova. Satsar på alternativ 2.





Because you still live on in my fathers eyes

ohyes, internet is back. smidig som man är lyckades jag tillochmed installera om skiten, som nu äntligen fungerar. västerås, fia och krogen stod på menyn igår. vi trillade in hos en nästan-nybliven 18 åring runt halv 9, partade, kikade på lapdans och hade oss, vandrade vidare till krogen på ett bar otroligt ihärdade fötter. thank god för barfota. dagen idag bjuder på stan åt andra hållet någon timme, ska kika runt och försöka att inte handla något. förutom godis. godis ska jag köpa. i mängder. vi ska nämligen ha en kärleksfilm/gråtkväll at mo's, tjejerna kommer över och jag ska njuta i mitt sällskap av världens finaste tjejer. nu stan.

it takes more than you'll ever know

Jag är kissnödig. ibland önskar jag att jag hade en inbyggd toa.
uf-företag?

stop me


Jag gillar inte 'nya' bloggsidan. har hört talas om att dom gjort om hela blogg.se. Upplösningen på bilden ovan blev ju verkligen halv kasst, internet hänger sig var tredje sekund och the sims hackar så jag blir skogstokig. det är inte alltid lätt inte. fick ett nytt internetmodem igår, bra. vore bättre om den fungerade. förmodligen ett glapp mellan oss och ja..stora internetcentret. ni hajar. jag pluggar inte, har inte pluggat sen jag kom hem. har matteprov på onsdag, kill me. jag ska tänka: jag klarar det här, du kan det här rebecka. dock är jag inte tillräckligt stark för att lyssna på det jag säger. jag kommer inte klara det. vet inte riktigt vad jag ska skriva. imorgon är det partaj och utgång. jag är lika laddad som datan är hängd, alltså en hel del. garderoben och jag går som vanligt inte hand i hand och mitt hår är värre än vanligt. men det är ett problem jag tar imorgon. later.


090909

jag kan inte lägga upp bilder.
därför skiter jag i allt som har
med internet att göra nu.
tänker spela the sims 2 istället
peace out

O.U igen

men det finns en, en enda anledning som håller mig kvar i sverige. mina vänner. dom skulle jag aldrig kunna lämna. så är det.


"operation usa"

nejmen jag förstår fortfarande inte varför blogg.se inte riktigt vill fungera. startsidan som vanligtvis visar alla kommentarer och senaste inlägg är helt borta. vad jag vet så har jag inte ändrat några inställningar som skulle kunna påverka detta. helt bananas. sitter och kollar film, en sån där typisk film som man kan ana redan från första början att folket i filmen slutar med varandra. lite mysigt, men lite väl förutsägbart. kärleksfilmer behövs.

jag har förövrigt påbörjat ett mycket intensivt uppdrag. 'operation usa'. när jag idag fick ytterligare ett anfall på landet som jag så mer än gärna vill tillbaka till, säger min mamma någonting som kommer hålla mig vaken ett par nätter framöver. hon nämner att pappa har inga problem alls med att få ett jobb i usa. jajamensan. kul att höra. jag har därför påbörjat denna 'operation usa'. jag ska få familjen zackrisson att förflytta oss till usa, precis som vi gjorde till england, ända skillnaden är att vi inte ska komma tillbaka från usa, som vi gjorde från england. jag har hitills fått 3 motgångar; min mormor, min bror och min mamma. mormor är för skruttig för att lämna, bror har sitt jobb i stockholm och min mamma har precis fått svensk-sjuksköterske utbildning, svensk. detta trycker dock inte ner mig. jag ska försöka. hur fånigt och hur omöjligt det än låter. 'det är inte bara att flytta rebecka', har jag hört. men det struntar jag i. lyckas jag inte ska jag personligen lyfta telefonen och ringa till pappas jobb. jag låter desperat känner jag. jag är desperat. jag vill jag vill jag vill. detta kommer förmodligen aldrig att hända. men hur lätt är det att inte hoppas när min egen mamma inte ens låter negativ till min idé?

utan internet

Mitt internet är totalt utslaget. Vi får ny utrustning i veckan. Mamma har ett telenor internet som fungerade, så jag sitter bänkad framför hennes dator. Var tvungen att titta det viktigaste, annars är det faktiskt skönt att internet inte fungerar. Ikväll; 'Män som hatar kvinnor' och godis. Alltid godis.

addiction

Det är något gravt fel på blogg.se, men jag fick iallafall in denna.


nrjOÖlKMNBBBFKCLAinvdkl<

JAG MÅSTE FIXA DESIGNEN!

Take me wondering through these streets

Fisksoppa och matte c. det som just nu pågår hemma vid köksbordet. mamma lagar världens godaste fisksoppa. matte är inte världens godaste men det funkar, än så länge. jag har inte tid att skriva alls. kort sammanfattning; jag ska byta ut skorna jag köpte igår mot ett par andra, jag ska fixa min bloggdesign när jag orkar och har tid, jag sitter med hårinpackning ihopp om att håret ska må bättre, jag funderar på om jag ska klippa/tona håret tills skolfotot, jag tog nyss den sista skinkan ur kylskåpet och imorgon ska vi pröva studentmössor.

waynes coffee

Jag är redan i skolan. Vanligtvis har jag inte ens gått upp vid den här tiden. Skolan har finbesök, av emma.

Like these autumn leaves I dont have nothing to hold

Tänka sig att en person kan föda 8 bebisar samtidigt. Tycker det låter helt otroligt. Åttlingar. Sitter och ser på dokumentären om åttlingsmamman. Dock hade hon redan sex barn innan, det vill säga att hon nu har fjorton stycken. Utan en pappa i bilden. Stabilt. Idag fick jag mig frågan på ridningen; Vad ska du göra efter gymnasiet då Rebecka? Har du inte redan kommit på det så är det ju verkligen dags att fundera. Som om jag inte hört det förut, tackar som frågar. Vad ska jag göra? Plugga direkt. Jobba. Utomlands. Det sista ligger varmast till. Vad som helst. Jag vill bara bort ifrån Sverige. Då är jag nöjd.


lay down beside me

where's my seth cohen?

RSS 2.0