i got to have more


tcs

It's just so easy when the whole world fits inside of your arms


Vi hade mösspåtagning. Vi skålade och vi log.
"och så finns det dom som har, fler än 16 dagar kvar".

Tjugoåtta %

Facebook. Vem har skrivit vad? Var har jag missat under dagen? Vilka har uppdaterat sina bloggar? Facebook. Samhällskunskapen. Samhällskunskapen. Blogg.se, måste skriva. Tillbaka till samhället. Koncentrerad i någon minut. Saknar klänning nr.2 till studenten. In på Ellos. Nelly. Indiska. Måste ha en klänning. Nej. Måste koncentrera mig på samhället. Konflikt. Rwanda. Folkmord. Inbördeskrig. Kaffe. Skulle behöva kaffe. Fryser lite. Tar en dusch. Ser en dammtuss, börjar städa. Hör Melissa på avstånd, måste lyssna. Ser mina naglar. Nagellacksremover. Nytt lager. Kollar på ansökan, kollar på tvn, kollar msn, facebook, blogg.se, devote och alla andra sidor ytterligare en gång.

Nu släpper Jessica bomben. Klickar ner allt som inte har med samhällskunskap/konflikt/rwanda/folkmord/inbördeskrig att göra. Imorgon är der redovisning. Jag skulle säga att min uppsats är färdigskriven till 28%.

du beställer ett glas vin och jag en kopp te

Vi sätter oss ner
Utan ett ord
Som så många gånger förut,
du beställer ett glas vin och jag en kopp te

Och fast vi båda vill
Mer än någonting annat
Så står det skrivet i pannan att man väcker
en ångest när man släcker en annan

Vi har blivit som dom
Någon tittar på oss
Är det min tanke hon ser eller dina röda kinder
som avslöjar mer

Vi har blivit som dom
Som aldrig får bli
Som sitter tyst på nått café, ingen får ju se att
han är gift och hon är fri

När jag går därifrån
Och du håller kvar
Så vet vi båda att det är såhär man mår
när man hemligheter har

När jag går därifrån
Utan ett ord
Så vet vi båda två

'cause i'm a better man

Dog och sedan återuppstod. Igår dog jag. Inombords. Jag förlorade allt jag hade. Jag spenderade gårdagen i tårar. I panik. I sorg. Vad nu då tänker ni. Jag förlorade min tryggaste vän. Den som alltid annars har funnit där för mig. Som gjort mig sällskap så många långa, tråkiga och ensamma nätter. Jag pratar självklart om min dator. Den jag inte, förrän nu, har uppskattat så mycket som jag borde. Igår somnade han in. Eller iallafall hans hårddisk. Hårddisken med alla mina 200 ofärdiga uppgifter. Skoluppsatser. Skrivna dokument till USA. Allt. Han ville inte samarbeta vilket ledde till ett nervöst breakdown för mig. Lika nervös blev mamma som spenderade hela gårkvällen ihop om att han skulle starta. Jag tänkte, skaplig tajming att alla mina skoluppsatser försvinner tre veckor innan jag tar studenten. Jag som tror lite smått på ödet började fundera på om det verkligen var meningen att jag skulle gå ut gymnasiet. Hur jag skulle hinna skriva om alla arbeten på en vecka förblev oklart. Jag somnade i panik och vaknade i panik. Dock var den sistnämnda paniken positiv då mamma, som förmodligen hade en puls på 500 skrek att datorn hade vaknat till liv. Jag visste väll att han inte skulle svika mig. Han ville bara vila lite. Det kanske är hans sätt att be mig vara lite mer rätt om han? Att inte låta han bli överhettad. Att inte slå på han när han inte vill som jag vill. Jag ska ta hand om dig, jag lovar.

Nu är jag nästan 100 % hel igen.
Tre meningar, 5 ord och två smilisar gladare.

len, krämig

Festival och fjorton suger, det vankas fredag i kvicksund.
annars hade jag finbesök idag och såg på en fotbollsmatch.
jag hatar myggen ännu mer. jag ogillar mig familj som åt
upp alla mina ostbågar. jag som hade längtat hela dagen.
bajs. "avföring också".

vuxet.

to the u.s

Jag har slitit med min ansökan sen jag var på CC första informationsmöte, vilket var förra sommaren. Pappershögen är fortfarande inte färdigskriven. Och så får jag ett mejl. Ett nytt system som gör att jag kan fylla i ansökan över internet. Det betyder att det går fortare och att jag kan skriva mer eftersom pappret inte rymde speciellt mycket. Nu sitter jag här någon timme senare och har en ansökan färdig till 98%. Jag har två referenser som ska fyllas i (som skickas till dom via mejl, inte brev som det skulle ha vart). Detta betyder att jag kan skicka in min ansökan i nästa vecka och att värdfamiljer kan börja kika på mig. Imorgon kväll ska jag fixa med bilder. Ge mig ut med syster och fota syskonbilder. Ta kort på katten och husen. Jag är på väg. Tack vare internet. Jag som hade tankar på att skicka in den efter studenten. Nu är jag snart klar. Fan vad bra. PUSS.

dags för bestraffning

Ska jag skratta eller gråta? Vara arg eller försöka? Vem har jag att skylla? Mig själv. När jag inte kan ens kan åka till stallet utan att få dåligt samvete är det jobbigt. Då känns allting något så fruktansvärt jobbigt. Jag måste ha tid över till något jag älskar. Någonting som jag VILL göra. Patetiskt. Det är patetiskt att jag dag efter dag, inlägg efter inlägg, ska beklaga mig över hur mycket skolarbeten jag har kvar. Ändå fortsätter jag. Jag klagar. Jag blir arg. Jag blir ledsen på mig själv. Jag är orolig. Får ont i magen. Blir stressad. Får panik. Tar det lugnt. Intalar mig själv att jag hinner, trots att jag VET att jag inte får tänka så. Inte kan tänka så. En och en halv vecka. Sen får jag ta det lugnt. En och en halv vecka som från och med nu kommer bestå av alldeles för lite sömn, för mycket kaffe, för mycket socker och för lite fritid. Om en och en halv vecka ska jag vara dötrött. Om jag inte är klar med uppgifterna till den 28e, är jag inte värd ett besök på Elba. Ska vi säga så? Om jag inte är klar med mina uppgifter ska jag straffa mig själv på det sättet. Då kommer jag inte till Elba. Helt allvarligt. Och jag ska till Elba. Så är det. Klart jag inte kan vara hemma. Jäklar vad jag ska skriva. För tillfället skiter jag i kvaliteén på mina arbeten, jag vill bara få in dom. Samla på mig en hög. Precis som Boobie sa. Ha en fet hög att slänga in fredagen den 28e. Jag ska hinna. Jag hinner. (MÅSTE HINNA!!!!)

A STRONG WILL


fashontoast / wheredidugetthat / christeric

17 maj

Idag är en finare dag. Kan det beror på vädret? Kan det bero på att det idag har vart ett riktigt sommarväder? Kanske. Förmodligen. Jag har fått lite skrivet på psykologin. Problemet är att jag behöver skriva massa, inte lite. Nu övergår jag till geografin som jag måste skriva klart. Imorgon ska jag för första gången plugga på tisdagslektionerna. Hör du det boobie? Vi ska plugga. Prata kan vi göra på lunchen. Nu jävlar.

det är rebecka idag, trevligt.

IT DONT MATTER WHAT U SAY

p-i-s-s-d-a-g. Ni vet en dag då allt känns mer eller mindre värdelöst? När man inte har lust med någonting? När kroppen inte tillåter en att röra sig. Har knappt klivit upp ur sängen. Fortfarande. När huvudet värker, magen värker, allt tycks värka. En sån dag har jag haft idag. Jag vet inte om det beror på att det är söndag, eller att jag i allmänhet känner mig jävligt nere. Jag har blivit irriterad på allt. Bara en sån sak att jag får massa felstavningar när jag skickar sms är en orsak. Jag blir galen. Har inget tålamod. Vill kasta telefonen i väggen. Låter dock bli. Jag är så fruktansvärt trött. Borde sova. Har ingen lust att sova. Vill inte släppa in den nya veckan. Om 2 minuter är det måndag. Måndag betyder ny vecka, en dag närmare slutdatumet för alla inlämningar. Vilket betyder ytterligare en dag med stressigt pluggande. Jag hoppas att morgondagen är en pluggdag. En dag då fingrarna löper på. Jag behöver en sån. Fel. Jag behöver ungefär 12 såna. 12 dagar kvar. Det är illa. 12 uppgifter. En om dagen. Måste hinna. Nu kom irritationen över det också. Ska dra något kallt över huvudet istället. Godnatt.

S07E06

Värken hade gått över. Alvedonen hjälpte och jag kunde äta. Precis när man ska sova kommer värken tillbaka. Envisa, äckliga visdomstant. Värken sprider sig till tungan, halsmandeln och ner i halsen. De enda värktabletterna finns på övervåningen, där alla sover. Jag vill inte väcka dom. Måste somna med den här värken. Jag dör snart. Kan inte svälja. Behöver en sugsak från tandläkaren. Behöver ett par alvedoner. Det gör ont. Ont det gör ont.

Som svar på er fråga. Ja, jag lider för tillfället av lite "hej-tyck-synd-om-mig".

OLD PICS



med lyckan mitt i sorgen

En sån fin sak som att se min ena katt tvätta huvudet på min andra katt kan bokstavligen få mig att gråta av lycka. Att se kärleken mellan dom små djuren. Lillebror och storebror. Ibland är man bra överkänslig va ♥

Turism ur ett geografiskt perspektiv (intressant..)

Det kliar i mina fingrar. Jag måste snarast bege mig till närmaste 2hand butik och inhandla saker inför sommarens festival. Jag behöver fylla på min sommargarderob och vad är bättre än 2hand då? Igår hade jag en fin pluggdag. 3 uppsatser blev färdigskrivna. Tillskillnad från idag som verkligen är en skit dag. Jag har totalt skrivit lite mer än en halv sida om grekland. Jag ska skriva om landet, människan, ekonomin, turismen m.m. Borde inte vara spec. svårt, men joho. Mina fingrar tar emot. Mitt tänkade tar emot. Jag använder mig endast utav wikipedia (länge leve wiki /boobie) och börjar fundera på om det verkligen är så smart. Solen lyste som bara den imorse men nu vet jag inte vart den är. Inte lyser den över mitt hus iallafall. Det är grått ute. Jag har inte tagit mig någon luft ännu. En promenad kanske skulle göra det bra för mig. Få rensa de icke-existerande tankarna. Jag ska skriva klart den här uppgiften den här veckan. Då hinner jag inte gå på promenad. Jag hinner knappt äta (lögn, det ända jag gör när jag pluggar). Det är farligt med polarbröd i skafferiet, tillsammans med en üpergod ost i kylskåpet. Speciellt när tévattnet är färdigkokt och det står en tv tillsammans med en mjuk, varm soffa framför en. Då är det svårt att kunna skriva om greklands ekonomi. Förmodligen borde jag förflytta mig ner. Till ett nystädat rum där jag förmodligen skulle kunna åstadkomma en aning mer än 1/2 sida på ett par timmar. Det gick ju bra igår. Om prick en månad har jag tagit studenten. Jag går nog ner.


Naturkunskap - Evolution

9. Beskriv minst tre saker som skiljer oss människor ifrån andra arter inom ordningen primater (däggdjur).
- Djur går inte på rockkonserter
- Djur finner ingen mening med pensionssparande
- Djur blir inte lyriska inför sommarsemestern

- Djur deppar inte ihop efter ett misslyckat matteprov
- Djur duschar inte efter cykelturen
- Djur vare sig skriver, läser eller talar
- Djur åker inte dit för rattfylla
- Djur prostituerar sig inte
- Djur har inga mänskliga rättigheter
- Djur består inte utav människoceller
- Djur tillber inte Gud
- Djur utför inga terrorattentat
- Djur klarar sig utan pengar och kontokort
- Djur har begränsade parningsperioder

Tänk vad mycket ett par timmars plugg kan göra. Plötsligt är allting roligt.

the girls of SP07D


Vi drack vinglas på vinglas, vi shotade, vi dansade, vi valsade, vi buggade, vi pussades, vi snusade, vi dansade tillochmed på borden, vi skrattade, vi umgicks, vi var fina. Vi var på bal och vi var fina. Vi åkte limousin och höjde musiken. Vi skålade i meterlånga bilen. Vi hade sommarbal trots att vädret tog oss tillbaka till oktober. Vi tog foton, vi åt subway. Vi var på puben i klänningarna och vi sprang runt barfota.

Balen ägde rum i lördags och hejochhå vilket kväll. Det var inte nyktert någonstans men vad gjorde det? Kul hade vi. Alla pengar och planer vi lagt ner på just den kvällen är nu borta men vad gör det? Kvällen blev lyckad. För vi har bara festen kvar, festen kvar, festen kvar. Fria. Om 31 dagar är vi onyktra igen. Iklädd i vita klänningar med någon slags vit mössa på huvudet. Om precis 31 dagar har vi antingen sprungit ut eller står och väntar på att få visa vår lycka för Västerås befolkning som har samlats utanför. Om ett par timmar står vi då på flaket. Då har vi tagit studenten och jag kommer aldrig mer återvända till gymnasiet. Mentalt är jag mer redo än någonsin. Jag ska göra det i morgon om någon erbjuder. Men mina 12 stora uppgifter gör att jag backar tillbaka. Idag ska jag göra klart minst 1. Helst två. Helst två imorgon, två på torsdag och två på fredag. Jag har ingen skola den här vecka alls. Ett bra tillfälle för att plugga. Därför ska jag nu återvända till geografin vs. naturkunskapen och försöka få dom båda klara idag.

Maj 10, 2010

Jag har gjort det igen. Jag har skrivit ett megalångt mejl till Carin på Cultural Care och ställt miljontals frågor. Jag vet att jag pratar mycket om USA men jag måste göra det för att påminna mig själv. Septembermånad är om 4 månader. Det vill säga att om jag skickar in ansökan snart, kan jag vara på väg till usa om 4 månader. Problemet är att jag inte har skickat in min ansökan (trots att dom på kontoret rekommenderade att skicka in den 6 månader innan vi ville åka). Alltid. Det är referenserna som strular till det. Jag behöver mina referenser jag kan få från sommarjobbet, men dock jobbar jag alldeles för sent för att jag ska kunna dra nytta utav dom i min ansökan. På något sätt måste jag börja avse tid för min ansökan, om jag vill iväg. Vilket jag vill. Vilket jag måste.



keep the change you filthy animal

bli blond? ja tack


hola

Inatt drömde jag om usa igen. jag drömde om campus, jag drömde om familjerna och allt vi gjorde när jag var där. jäklar rebecka, skicka in ansökan!

jag lever
ville bara säga det

Idag gick jag in på ett café och ville ha en muffins

Största frågan just nu är väll; har jag fått färg? Jag har för första gången i mitt liv prövat den typ utav solning som kallas Magictan. Ångdusch med färg. Har jag fått färg? Det skulle man kunna säga. Lite för mycket färg på vissa ställen, och där har vi problemet. "På vissa ställen". Hur kommer det sig att jag alltid har en tendens till att bli flammig? Tack och lov är det bara på armarna och där har jag redan behandlat med produkter jag har hemma. Jag får inte duscha förän imorgonbitti vilket känns super jobbigt. Just nu är varje hårsäck på kroppen ifylld med färg, vilket gör att jag ser lite pixlig ut. Duschen imorgon kommer sitta fint, och förhoppningsvis göra det fint. Precis som jag sa ville mamma ha en bokstavlig beskrivning till stället. Sådan dotter, sådan mor. Annars? Resultaten från högskoleprovet kom idag och kommer bevaras på en säker plats i huset. Det vill säga att ingen annan kommer få reda på mitt resultat -ja, så dåligt var det. Men jag är inte bitter för det.

Gamla skolans spanskalärare fick idag ett nytt namn utav min syster. Marie Ferdinand. Jag skrattade. Hon heter Fernandez (pinsamt att jag skrev Fernando först och Fia fick rätta mig) gulliga unge. Vår våg visade idag 92,2 kg när jag ställde mig på den. Det var inge fel på den, jag hade syster på ryggen. Det kändes lite jobbigt. Jag ska aldrig väga närmare 100kg.

Borde jag plugga? Ja. Pluggar jag? Försöker. Äter godis och vill ha mer kaffe. Är hungrig och vill ut med bilen. Någon som ska någonstans innan mörket faller? Himla helljus på bilen som inte riktigt vill fungera. Jag, mörker och bil är ingen rekommenderad kombination. Jag är fortfarande kladdig på huden. Jag vill duscha. Jag vill få bort den överflödiga färgen och få se det slutgiltliga resultatet. Idag inhandlade jag en klänning för 74,50. Det gjorde även Cornelia. Det är såna köp man ska satsa på. Jag har även inhandlat en mars, en marabao luftbubblor och min plats på studentflaket. 37 dagar.

Kan någon snäll själ skrika på mig?

Globala frågor
Stadsmodeller
Marknadens misslyckande
Religionsjämförelse
Matsedelsplanering
Elektroner i rörelse
Genteknik och genetik
Ghanarapport
Engelska poetry
Tidningsanalysering
Filosofiuppgift


Se och lär ungdomar. Så här går det när man är en aning lat. 11 stora uppgifter 38 dagar innan studenten är fan inte att rekommendera. Se och lär. Ta lärdom. Plugga som rådjur, speciellt vårterminen i 3an.


Jag har aldrig vart så svag för någon som jag var för dig

Jag var hemma elva. Jag gick upp tidigt. Åkte in, tränade och åkte hem. Det kändes bra på något sätt. Nu ska jag försöka göra lite nytta här hemma. Jag missar trots allt två lektioner idag. Så någonting behöver jag göra. Naturkunskap vs. Näringslära. Näringsläran är roligare, men svårare. Dock har jag prov. Måste göra näringsläran. Jag ska äta nudlar. Om solen bestämmer sig för att lysa ett par timmar till så förflyttar jag mig ut i solen, tillsammans med böckerna. Jag tog bilen till ica och inhandlade lunchen. Fan vad jag älskar att ha körkort.

och att jag fått jobb. Jag har jobb. Jag ska äntligen få spendera ett par veckor i sommar tillsammans med de yngre den här gången. Äldrevården är jag en aning trött på.

men det var för länge sen för att ens komma ihåg

Det luktar grillat och jag vill inte plugga. Jag väntar på kycklingspett och glassen till efterätt. Jag bryr mig inte om att inte plugga. Jag bryr mig egentligen inte om att jag verkligen borde plugga. Inte idag. Inte när solen lyser och det nästan är varmt. Inte när jag hellre tar bilen för att inhandla glass med en fin vän, då bryr jag mig inte om att plugga. Den kommande veckan pluggar jag dock med studentmössan på. Jag har ändrat mina åsikter om att söndagar är veckans plugga dag. Nej. Söndagar är veckans vilodag. När det är okej att ingenting händer. När det är okej att välja solen, en glass och en fin vän framför skolarbete. En sådan dag är en söndag. Trots detta sitter jag med naturkunskapen rakt framför mig och känner paniken växa. Jag skriver lite om kloning, kollar facebook, skriver om mutation, kollar ett tiotal bloggar, läser om förökning, gråter över min tomma garderob, försöker hitta fakta om skogsharen och vill plötsligt ingenting annat än att råna typ..weekday. Jag drömmer mig bort till sommaren. Till studenten och till balen nästa vecka. Jag drömmer mig bort till p&l och Melissas röst. Jag tackar för jobb jag fick idag och ser framemot att få spendera 4 veckor tillsammans med barn. Men ändå försöker jag skriva varannan mening på naturkunskapen. Trots att det är söndag och att det egentligen är "vilodagen". Om jag vill vila de kommande söndagarna behöver jag plugga på denna.

Pluggguden, hjälp mig.
och jag har kommit fram till att jag inte gillar ris.

RSS 2.0