bara ord



woop woop

Om någon säger; Rebecka, ska du med på en sista minuten? Så skulle jag inte tvivla en sekund. Bara så ni vet menar jag. Jag säger inte detta till ett par specifika personer, men nu vet ni iallafall. Mer än så hade jag inte att säga.

Noll noll trettionio


Jag har hittat min svaga punkt. Placera mig framför animal planet och jag lovar att grina i timmar. Jag kan blir något så fruktansvärt känslosam ibland. Det är meningslöst att spendera energi på att klaga på människan, för det jag gör nu gör ingen skillnad för någon där ute, samtidigt är det svårt att låta bli. Utan att låta dramatisk och fånig är det helt sjukt hur mycket skada en person kan ställa till med, för någon annan som är helt hjälplös. Ett jobb som skulle kunna få mig att känna mest tacksamhet är det jobb som människorna på animal planet utför. Helt klart.

Men mitt i all denna sorg kommer jag dock och tänka på dagens inköp, och blir då genast en miljon gånger gladare.

I don't hear a word they're saying

Jag förstår inte varför hungern alltid ska slå till när resten av familjen sover. Eftersom att köket ligger lite mitti, har jag ingen lust att dra fram saker och riskera att dom andra vaknar, vilket resulterar i att jag måste somna hungrig. Tradigt. Pinsamt att jag lägger ner energi på att fundera över det. Precis som alla andra nätter går jag och lägger mig med tusenmiljoner tankar. Jag kan verkligen tänka på nätterna. Någonting jag är duktig på. Dock tänker jag på det mest värdelösa sakerna man kan tänka på. Ingenting viktigt egentligen, utan bara mer saker som dykt upp under dagen. Kan vara vad som helst. Eller så går jag och lägger mig och hoppas att jag är någon annan när jag vaknar. Imorgon vill jag vakna upp och se ut som Natalie Karlsson, precis som alla andra nätter. Jag har även spenderat kvällen med att skypat med Frankrike. Idag var mitt preliminära avresedatum till usa. Nu, 2 ½ men.

Önskan om att alltid nå det högre.


Jag har tillbringat helgen i Stockholm och nu myser jag med min nya baby. Det är lite pinsamt att erkänna, men nya tekniska prylar kan verkligen få en på gott humör. Den här fungerar toppen. Den är tyst, enkel, mindre och hur söt som helst. Och det bästa av allt? Priset. 2500 riksdaler. Sprillans ny. Ibland har även jag lite tur.

Tillbaka till helgen. Jag har sett flygplansuppvisningar, vandrat omkring på Gärdet, fikat i Kaknästornet, spatserat runt på Djurgården, sett min brors lägenhet, åkt bergochdalbanor på Gröna Lund och haft det supermysigt. Det är inte oftast som hela familjen är samlad, men det har vi vart under hela helgen. Stockholm får mig att le. Människorna. Alla fina områden. Jag känner mig...annorlunda där. Jag har aldrig riktigt sett Stockholm som mitt hem, men på något sätt förändras alltid den synen så fort jag befinner mig tillbaka där. Stockholm får mig att vilja lyckas med det jag vill lyckas med. Jag har nu fler valmöjligheter då även Stockholms universitet låter spännande. Men först ska jag givetvis till amerika. Sen. Då ska jag nog röra mig tillbaka till huvudstaden. Det är mysigt. Så fruktansvärt mysigt där borta.

Tills dess nöjer jag mig med att lönen anländer redan på fredag. Jag har väntat tillräckligt länge nu känner jag. Det ska inhandlas nödvändiga saker. Och det menar jag verkligen. Det är slut på strököp. Jag ska inhandla sådant som jag har användning av, eller som jag just nu saknar. Jag ska även börja förbereda mig inför usa, trots att jag inte fått det exakta avresedatumet/stat. Jag börjar bli nervös och förstår sakta och försiktigt att jag (förhoppningsvis) inom ett par månader kommer befinna mig på andra sidan jorden. Ensam.

("under uppbyggnad")


Youcam




Fråga mig egentligen inte varför. Om någon är intresserad så kom inte datorn idag. 5 dagar sen jag beställde. Tydligen hade det blivit "förseningar" i deras beställningar. Den kommer nästa vecka. Woho..

23:45

Är det okej att lämpa över allt på en blogg? Är det okej att klaga åt livet när folk faktiskt läser det jag skriver? Förmodligen inte. Saker och ting blir inte mindre negativa för att jag klagar. Men just nu står tiden stilla. Ingenting händer. Jag har slutat jobba. De flesta vännerna jobbar fortfarande och en har gått tillbaka till skolan. Folk lämnar Sverige. Jag går hemma. Jag jobbar inte. Jag vet inte vad som kommer ske om ett par månader. Jag har ingen aning om jag kommer befinna mig i Sverige eller inte. Men jag har ingen plan B. Jag vet inte vad jag ska göra om jag inte kommer iväg. Ska jag plugga? Söka jobb? Hur stor är chansen att jag får ett jobb? Allt står stilla och jag blir galen. Jag har vart ledig i en vecka nu och det räcker. Nu vill jag göra något. Jag vill inte gå runt här länge. Jag drabbas av panikångest och jag bli orolig för att mina nuvarande planer inte kommer gå som jag vill. Jag vill inte spendera dagarna framför tvn. Jag vill göra saker. Samtidigt är jag så himla begränsad eftersom min lön inte är speciellt stark. Jag tjänar flera tusen kronor mindre i år än vad jag gjorde förra året, och vad jag egentligen skulle göra. Då sänker dom både arbetstimmarna och timlönen. Irriterande. Detta är pengar jag ska leva på tills jag kommer iväg. Och om jag inte kommer iväg förän oktober/november så blir det knapert.

Jag upptäckte precis nu att jag inte skrivit en enda positiv sak.
Så jag kan meddela att det anländer en ny dator till mig imorgon.
För mig känns det iallafall positivt.
och hur det än blir besöker jag Gröna Lund på lördag. Jag behöver mer positiva händelser innan jag deppar ihop totalt.

stone as heavy as the moon


Idag kom jag och tänka på hur mycket jag saknar att vara i stallet. Hur mycket jag saknat att få rida. Jag saknar hästar. Jag saknar doften. Jag saknar känslan. Jag saknar sambandet mellan mig och hästen. Så om en amerikansk familj med behov av både au pair och ryttare läser detta, så vore ju det perfekt. Vem vet. Dom kanske googlar på mig, kommer in på här, skriver på google translate och ser att vadå, jo, att jag ställer mer än gärna upp på bägge delarna. Så länge jag får vistas runt hästarna igen. Det vore askalas.

det är ingen härlig känsla

Först och främst kan jag ju dela med mig av att jag fortfarande inte har någon familj. Det är inte därför jag skriver, det vill säga. Det känns tungt. Med vetskapen om att jag slutade jobba för en vecka sedan och att jag fortfarande inte vet när jag kommer iväg, så känns saker och ting oerhört tungt för tillfället. Vad gör jag om jag inte kommer iväg förän oktober? Ska jag gå hemma i 2 månader? Och inte jobba? Inte få pengar att kunna leva för. Jag kan inte förlita mig på att mina föräldrar ska stå för kostnaden. Detta kommer innebära ett oerhört begränsat liv för ett par månader framöver. Jag hade räknat med att få åka i september, vilket fortfarande kan ske, men på något sätt känns det inte så. Jag är besviken på mig själv att jag inte fixade ansökan för 6 månader sen, som CC rekommenderade. Jag blir orolig för att jag inte ska kunna åka. Jag vet inte om jag överlever ännu en höst i Sverige. En meningslös vinter. En vinter till i Sverige betyder att jag inte kommer iväg till usa under 2010, vilket verkligen skulle sänka mig till botten. Oktober är okej. November känns alldeles för långt borta och jag vill inte åka i december, dagar innan jul/nyår. Om jag inte kommer iväg? Vad gör jag då? Söker jobb? Söker in till högskolan? Jag har inte riktigt tänkt ut en plan B. Jag har hitills inte behövt tänka på en plan B. Men jag behöver verkligen åka, jag behöver göra detta för min skull. Få uppleva något jag velat gjort för så länge. Men jag börjar bli en aning orolig. Det känns som sagt vad tungt, väldigt tungt.


FORTFARANDE


Så länge bilden ovan klär min CC-login så kommer jag inte att leva. Det vill säga inte vara speciellt aktiv. Det finns dock en risk för att min hotmail kollapsar. Finns det någon gräns på antalet login/dag? Då är det illa. Så länge den där bilden visas, känner jag mig lite..tom. Det känns konstigt. Tungt. För att lugna mina föräldrar jag ska börja leta utbildningar till vårstarten. Bara för att. "Ifall" att jag inte skulle komma iväg. Dom kan inte acceptera att jag ska till usa. Om jag så måste vänta 6 månader. Någon gång kommer jag iväg. Det är mitt öde.

Fram tills dess ska jag njuta av boken som ligger intill mig. Jag ska läsa boken och se hur pass mycket den skiljer sig ifrån filmen. Dear John. Fin film. Riktigt fin film. Jag undrar hur boken är. Hitills. Som filmen. Underbar.  

saknar att höra mitt namn - måste jag ta sönder dig

Idag är en bra dag. Ville mest bara säga det. Blir fortfarande lika nervös. Det är kul. Spännande. Vad händer här näst? Jag drar två hus bort. Och jessica, jag vill ha dig också.


where did you get that

1, Jag väntar fortfarande. 2, Jag vill inte vänta mer. 3, Jag vill åka snart. 4, Jag blir orolig för om jag verkligen kommer få en familj. Vill någon ha lilla mig?

Ni människor som är trogna nog och läser det jag skriver, får stå ut med att ordet "usa" kommer dyka upp ett par gånger inom samma inlägg. Min oro sköljer över mig och växer för varje dag som går utan en matchning. Jag borde få första nu i veckan.

Sak samma. Jag har haft en toppen helg. Iallafall i början på helgen. Helgens mitt kan jag gärna radera. Annars har jag inte mycket att säga. Som vanligt.


RSS 2.0