MIDDLECLASS/FIRSTCLASS

Jag klappar mig själv på axeln. Idag har jag pluggat mer än jag någonsin gjort dessa månader i trean. Jag pluggade
egentligen inte otroligt mycket, men bara det att jag la facebook, msn och liknande åt sidan tills klockan nio är ett
framsteg. Om matematiken nu försvinner ska jag ägna varje vardag till att prestera så bra som möjligt i de andra
ämnena, för då kommer jag ha tid att plugga med annat, om matten är ur världen. Jag håller tummarna. Idag
påbörjade jag ett nytt försök om att försöka hålla mig "ren", det vill säga att vara utan godis. Krom heter det små
mirakel(hoppas jag)pillrerna, som förhoppningsvis ska hålla min sockernivå jämn. Kan ni tänka er vilken summa
pengar jag skulle spara om jag inte köpte godis? Det är som något fjantigt himla beroende, jag bara måste ha.
Även fast jag vet att jag inte borde så köper jag. Godis är så tillgängligt. Det borde vara 30 års gräns på att få
köpa det, iallafall för människor med mig. UF-företag?

Jag har egentligen ingenting att skriva. Jag är trött. Känner mig halv nere. Är trött på skolan. Är trött på kylan.
Klockan börjar bli mycket. Jag har en lektion imorgon. Matte. Jag har matteprov på fredag. Är tveksam om jag
ska göra det, om jag kommer byta kurser. Jag ska göra allt jag kan för att både lärare och rektor ska förstå.
Annars då? Min kamera är halvtrasig, himla batterilucka vill inte riktigt sitta. Idag slängde pappa fram
kommentaren "Rebecka, du måste snart börja fundera ut vad du vill ha i examenspresent". Om ungefär 5
skol
månader tar jag studenten. Det har gått nått ruskigt fort. Jag började nyss och nu ska jag snart ta studenten.
Mina planer efter gymnasiumet är spikade. Körkort, studenten och ansökningshäftet måste jag avklara. Första
kravet, körkortet, vill jag ha så snabbt som möjlig. Väntar på att trafiböcker hamnar hos mig. Då ska jag nöta.
Nöta tills jag blir tokig. Nu har jag skrivkramp och någonting i ögat. Tjarå.

Kommentarer

Skriv, skriv, skriv:

Ditt namn:
Anonyma jävel?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din eventuella URL/Bloggadress:

Din fina hälsning:

Trackback
RSS 2.0