WE'LLKICKTHEIRASSES

Jag hamnade visst vid mammas dator. Varför? Jo, klantarslet till lillebror ska självklart attackera sängen när datorn är där på, vilket resulterar i en tippad dator och ett kraschat usb-minne-internet. Jätte kul. Är det inte lagat tills imorgon kommer jag bli skogstokig. Som en hämnd har jag satt lösenord på mammas dator, så när han kommer hem imorgon kan han inte använda datorn, vilket kommer göra han vansinigt tokig. Ibland är det svårt att vara sams. Så är det.

Idag, när jag såg mig själv i den beigerosa balklänningen insåg jag att det inte är långt kvar nu. Det är jul, nyår, bal och studenten. Jag vet inte om jag är redo. Jag borde vara det. Redo psykiskt men inte fysikt. Jag har fortfarande uppgifter som ska in. Gymnasiumet är säkert. Någonting att luta sig mot. Man vet att man har gymnasiumet och behöver därför inte oroa sig för jobb och liknande. Utan gymnasiumet är man ensam. Men jag behöver nog det. Behöver mogna och blir självständig.

På onsdag besöker vi återigen klänningaffärerna, jag och mor.
håller tummarna för att hon fastnar för någon.


Kommentarer

Skriv, skriv, skriv:

Ditt namn:
Anonyma jävel?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din eventuella URL/Bloggadress:

Din fina hälsning:

Trackback
RSS 2.0