23:45

Är det okej att lämpa över allt på en blogg? Är det okej att klaga åt livet när folk faktiskt läser det jag skriver? Förmodligen inte. Saker och ting blir inte mindre negativa för att jag klagar. Men just nu står tiden stilla. Ingenting händer. Jag har slutat jobba. De flesta vännerna jobbar fortfarande och en har gått tillbaka till skolan. Folk lämnar Sverige. Jag går hemma. Jag jobbar inte. Jag vet inte vad som kommer ske om ett par månader. Jag har ingen aning om jag kommer befinna mig i Sverige eller inte. Men jag har ingen plan B. Jag vet inte vad jag ska göra om jag inte kommer iväg. Ska jag plugga? Söka jobb? Hur stor är chansen att jag får ett jobb? Allt står stilla och jag blir galen. Jag har vart ledig i en vecka nu och det räcker. Nu vill jag göra något. Jag vill inte gå runt här länge. Jag drabbas av panikångest och jag bli orolig för att mina nuvarande planer inte kommer gå som jag vill. Jag vill inte spendera dagarna framför tvn. Jag vill göra saker. Samtidigt är jag så himla begränsad eftersom min lön inte är speciellt stark. Jag tjänar flera tusen kronor mindre i år än vad jag gjorde förra året, och vad jag egentligen skulle göra. Då sänker dom både arbetstimmarna och timlönen. Irriterande. Detta är pengar jag ska leva på tills jag kommer iväg. Och om jag inte kommer iväg förän oktober/november så blir det knapert.

Jag upptäckte precis nu att jag inte skrivit en enda positiv sak.
Så jag kan meddela att det anländer en ny dator till mig imorgon.
För mig känns det iallafall positivt.
och hur det än blir besöker jag Gröna Lund på lördag. Jag behöver mer positiva händelser innan jag deppar ihop totalt.

Kommentarer
Postat av: MOS

Jag har gått hemma två och en halv dag och jag dör redan! va fan ska man göra?

2010-08-18 @ 12:18:37
URL: http://moaedvardsson.blogspot.com

Skriv, skriv, skriv:

Ditt namn:
Anonyma jävel?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din eventuella URL/Bloggadress:

Din fina hälsning:

Trackback
RSS 2.0