for allt the times


Tussar

Kom och väck mig varje morgon? En akustisk gitarr och jag vaknar. Tro mig. Idag är jag på underligt humör och jag har faktiskt ingen som helst aning om vad det beror på. På något sätt kokar det inom mig, av någon underlig lycka. Jag är allmänt dryg åt dom jag pratar med, vilket jag har konstaterat tillsammans med dom. Kan det bero på att det är måndag? Kan det bero på att jag och Cornelia har gjort ungefär...ingenting idag? Kan det bero på att måndagar är veckans mest oseriösa dag och vi gör ingenting annat än att skratta bort timmarna? Måste bero på det. Eller att jag är grymt trött, är medveten om mina 511 uppgifter att göra och att jag har befunnit mig framför datorn i över en timme och fortfarande inte gjort något? Att jag har insett att det helt enkelt inte lönar sig till att ens börja.

Min vän Thea har tattuerat sig så fint och jag är avundsjuk. I helgen är jag och tjejerna lite vuxna och kör en hookup inför årets första deltävling av melodifestivalen. Jag ska försöka ge mig in på något jag vill kalla "chokladdoppade chokladbollar" och jag ska tvinga Cornelia att faktiskt äta. Några points hit och dit. Jag sitter för tillfället oerhört obehagligt obekvämt och behöver genast flytta på mig innan min bakdel somnar.

Kommentarer

Skriv, skriv, skriv:

Ditt namn:
Anonyma jävel?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din eventuella URL/Bloggadress:

Din fina hälsning:

Trackback
RSS 2.0