stadsvandring/gamla stan

Dagens känsla: Köld och avundsjuka.
Angående kölden är jag fortfarande inte helt återställd efter dagens heldag i Stockholm. Jag frös. Mina fötter var totalt utfrysta och jag började bli orolig för dom. Vi hamnade på stadsvandring kring gamla stan, vilket jag förmodligen hade uppskattat en varm sommardag, men som inte var att rekommendera en snöig vinterdag med 10 minusgrader. Annars har dagen vart mycket fin med tusentals skratt och otroligt god mat.

Angående den andra delen, avundsjukan, är jag inne i ytterligare en stockholms-svacka. Jag börjar fundera varför vi flyttade ifrån storstaden och börjar sakta men säkert längta tillbaka. Dock vill jag inte tillbaka till just Segeltorp, utan har hamnat i avundsjukan kring lägenheterna i storstaden. Det värsta med mig är att, när jag väl blir avundsjuk, blir jag extremt avundsjuk. Det handlar om människor som har det bättre ställd än mig själv och som bor i sina 10 miljoners lyor mitt i staden. Jag har alltid velat bott i närheten av djurgården och östermalm. Jag skulle inte tacka nej. Tyvärr känner jag ingen glädje med dom som bor där, utan vill vara skjuta dom allihopa. Jag förstår att dessa 10+ miljoners lägenheter är en aning utan räckhåll, men bara själva idén om att bo mitt i Stockholm lockar mig något så oerhört. Jag vill kunna gå någon minut för att hamna mitt på torget. Jag vill kunna träffa folk och umgås på ett sådant sätt som jag inte kan göra när jag bor i Kvicksund. Jag vill kunna ha möjligheten att gå ner till staden för en fika eller en middag och inte behöva planera allting i förväg. Jag är ett typiskt exempel på att människan i naturen är en aning lat, då jag helst vill ha allting inom räckhåll, vilket jag kan få genom att bosätta mig mitt i stan. Det var länge sedan jag kände att jag ville tillbaka till Stockholm, men just nu vill jag ingenting annat. Jag tror jag satsar på Usa i ett år och sedan Stockholms universitet och en liten lägenhet någonstans i närheten (om jag har tur att komma in och hitta lägenhet). Just nu lägger jag Göteborg på hyllan och satsar istället på my hometown.

För att inte låta ytterligare ett inlägg bli bildlöst, bjuder jag här med på lite lägenhetsbilder i från just stockholm. Luta er tillbaka och njut.


Kommentarer
Postat av: Emma

fan vad läskigt! bild nr 10 (tror jag, den med köket) ser exakt ut som det gör hos robin, typ. haha, scaaaaryy

2010-02-20 @ 07:11:42
URL: http://enordgren.blogg.se/

Skriv, skriv, skriv:

Ditt namn:
Anonyma jävel?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din eventuella URL/Bloggadress:

Din fina hälsning:

Trackback
RSS 2.0