don't make a sound





Och varför lägger jag upp en bild på mina klockor? Jo, jag har nämnligen städat idag. Vilket resulterar i en del fynd. Saker som jag, förmodligen, visste att jag hade, men bara inte riktigt vart. Jag hittade klockor, insåg att jag hade 5 (tråkiga, men iallafall) parfymer istället för dom 2 jag trodde och en del saker som inte riktigt hörde inne i mitt rum, därbland dom 6 koppar, fortfarande med té kvar i och matlådan med potatissallad som visst stått sen i förra veckan. Fräscht. Men vad gjorde jag? Jo, städade hela rummet med handsprit. Nu luktar det någorlunda i rummet. Hade jag vart dammallergiker hade jag vart död för länge sedan. Nu är det lite bättre. Varför lägger jag upp en bild på ett par...änglar? Jo, min bård för folk som inte visste det. Men den ska bort. Mamma kom hem och tipsade om en sida som säljer fotoväggar. Jag får alltså en fint foto på min vägg. Jag har fastnat för ett foto och kommer förmodligen att beställa hem den. Äntligen. Vilken bild det är förblir hemligt, endast stålgänget får slänga in smakråd. Jag kommer bli urnöjd. Upp med vita, fräscha gardiner och så raka vägen till Ikea för att införskaffa nya vaser, tavlor och liknande som kan hjälpa mig att höja standarden i mitt rum. Jag återkommer såklart när beskedet om en omtapetsering är bestämd. Det lär ni ju märka.

Det är trött, men det går. Sista veckan på jobbet och det känns sådär. Längtar till söndag, måndag och tisdag då jag ska sova tills jag vaknar. Idag var jag på jobbet 06.06. Inte kul. Men jag kommer sakna att vara sysselsatt, och jag kommer sakna patienterna, vissa är ju för vänliga. Däremot är det 10 dagar kvar tills vi drar till Kreta, vilket jag inte längtar till, JAG DÖLÄNGTAR TILL. Jag kan inte bärja mig. Jag ska ge mig ut med mamma (om jag kan sno henne på någon ledig dag) och köpa lite kläder. Lite klänningar. Och en ny bikini. Gillar inte att köpa bikini, men vem gör det? Taxfreen ska förhoppningsvis beställas ikväll, parfym och strandväska för min del. Äntligen. Få flyga. Jag har saknat det.

jag har skrivit litegranna idag iallafall. Ber om ursäkt för de människor som saknat mina värdefulla inlägg, vilket nu det skulle vara.


Kommentarer
Postat av: jens

det är jag som saknat dom. precis som jag saknar dig! och jag tittar fortfarande på fotot du länkade mig, det är så vackert :D annars så är jag bara avis på att ni snart ska till kreta och att jag inte hänger med. lite ångrar jag mig faktiskt.

2009-08-03 @ 22:44:39
URL: http://iess.blogg.se/

Skriv, skriv, skriv:

Ditt namn:
Anonyma jävel?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din eventuella URL/Bloggadress:

Din fina hälsning:

Trackback
RSS 2.0