när allting går som planerat..................

Ett ord. Katastrofalt. Dagen började bra. Dagen gick även fort, oerhört fort. Hamnade på stan, inhandlade bikini, klänning och strandväska. Klänningen var en meter för lång så köpte den för att kunna klippa av den (vid volangen). Körde hem från stan, kommer halvvägs då pappa upptäcker att bensinen är slut. Vi åker på reserven tills vi inser att vi inte kommer hem på den bensin vi har. Svänger av vid d-tuna, stannar vid macken, som självklart stängt för 10 minuter sen. Personalen står innuti macken, eftersom dom har förbetalning innan man tankar. Men dom ignorerar oss totalt! Stackars pappa står nästan på sina knän utanför mackdörren för att dom ska öppna. En blick av kassörskan fick han. Sen gömde hon sig, trodde hon. Vilka folk det finns. Men hem kom vi iallafall, på heltom tank. Mycket bra gjort. Tillbaka till klännigen som jag SJÄLVKLART klippte för kort. Fanns "två steg", ena för lång och andra för kort, vilket jag inte trodde. Nu är den för kort. Sitter precis över baken. 150 kr åt skogen. Kommer hem, ska baka två chokladkladdkakor (!!) inför imorgon, sista dagen, fika med personalen. Kör på det dubbla av receptet. Vad gör jag? Dubblar allt förutom äggjävlarna. Tyckte kakan var en aning rinning när jag kikade efter. Totalt förstörd. Vad gör jag? Jo, slänger på två ägg i varje kaka. Dom står fortfarande i ugnen. Vet inte om jag vågar kolla. Jag tror det är dags för mig att gå och sova. Varva ner lite. Imorgon är det semester och partaj i etown och om en vecka ligger jag på en av kretas sandständer. BEHÖVLIGT.

Kommentarer

Skriv, skriv, skriv:

Ditt namn:
Anonyma jävel?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din eventuella URL/Bloggadress:

Din fina hälsning:

Trackback
RSS 2.0