23th of December

Julstädning till max. Hela köket är spotless och nedervåning utstrålar renhet. Härligt. Ont i händerna efter allt skrubb. Äckligt. Om 7 timmar är det julafton. JULAFTON. Helt galet. Jag längtar på något vis. Att få stiga upp, öppna allra första klappen som hänger i julstrumpan, äta frukost tillsammans med hela familjen, göra sig i ordning, höra hur maten fixas till de sista i köket, ta emot gästerna, ha trevligt, ha mysigt, äta, äta, äta, se på Kalle Anka, spela ett tiotal spel och öppna julklappar. Julafton är himla mysig. Speciellt sista delen, den där med klapparna, som jag är förvånadsvärt spänd inför. Iiih.

Egentligen gillar jag ju inte ens julbordet. Jag äter varken sill, janssonsfrestelse, lutfisk, den slibbiga laxen, strömmingen. Vad äter jag då? Köttbullar, prinskorv, ägg, julskinka och potatis. Dags att växa upp känner jag. Imorgon ska jag pröva lite av varje. Av allt. Oavsett om det är lutfisk (blä!) eller den slibbiga laxen (BLÄ). Julbord är mysigt och man ska uppskatta att man ens får tillgång till det.

Så, så här dags, bara ett par timmar tills det slår över till Julafton 2009, vill jag önska alla som läser (och ni andra) en maffigt, mysig, tokig, kärleksfull och underbar julafton. Ta hand om varandra.

God Jul ♥

Kommentarer
Postat av: cornelia

God jul på dig med min underbara vän<3

2009-12-23 @ 17:59:57
Postat av: jens

julpuss och godjul till dig bebbo !<3

2009-12-24 @ 00:19:06
URL: http://iess.blogg.se/

Skriv, skriv, skriv:

Ditt namn:
Anonyma jävel?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din eventuella URL/Bloggadress:

Din fina hälsning:

Trackback
RSS 2.0