DECEMBER, 9

Imorse upptäckte jag mig själv, helt panikfylld, ståendes i köket med pizzan i micron och läsken i handen. Vad behövs för att klara en hel dag med plugg? Jo, fett och socker. Kaffe. Choklad. En varm dusch och någonting som håller upp mitt huvud när jag är på väg att somna. Jag rensar igenom mina uppgifter som bör vara klara den här veckan. Prioritering kallas det. Jag hinner inte klart med ens hälften. Min helg kommer bestå av plugg. Jag måste börja köpa julklappar. Jag har knappt några pengar och vet inte riktigt hur jag ska få ihop allt. Jösses vad jag ska njuta av jullovet.

Teveapparaten skriker åt mig att sluta plugga när jag ändå är så pass okoncentrerad. Värdelöst att plugga när man inte kan koncentrera sig? Ja! Datorn säger åt mig att inte lämna dess sida, mina arbeten är jätte irriterade och trötta över att alltid bli halvklara, innan jag hoppar på en ny uppsats och försöker med den istället. Mitt eget huvud bokstavligen dampar på mig för att jag är världens absolut bästa människa på att skjuta fram saker till sista sekund. Jag ska frånochmed nu påbörja ett arbete exakt samma dag som jag fick det. Jag beundrar min vän Cornelia som är klar med ungefär...allt? Lär mig vännen!

Samhällskunskapen, naturkunskapen (x2), svenskan, filosofin, psykologin och internationella ekonomin (x2) är skogstokiga.

SKÄRPNING REBECKA.

Kommentarer
Postat av: cornelia

jag är inte helt klar med allt faktiskt! plus att jag ska göra näringsläraprovet om en vecka, och det är på, ja sisådär 90 sidor:O

2009-12-09 @ 14:57:16
Postat av: jens

Nu andas vi ett tag, gör klart dom uppgifter som MÅSTE lämnas in innan jullovet, sen försöker vi plugga ikapp det mesta på jullovet. Efter jullovet börjar vi om från noll igen, gör uppgifter samma dag som vi får dom o.s.v. Åh denna plan kan fan inte gå i kras!! ÄR DU MED MIG? :D

2009-12-09 @ 15:32:45
URL: http://iess.blogg.se/

Skriv, skriv, skriv:

Ditt namn:
Anonyma jävel?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din eventuella URL/Bloggadress:

Din fina hälsning:

Trackback
RSS 2.0