MINUSGRADER

En andra plats i innebandytuneringen vilket har lett till ett oerhört bra humör under dagen. Att vi ens klarade en match är förvånande, och att vi sedan kom till final är helt otroligt. Tåget var mer än 30 minuter försenat, men vad kan man egentligen kräva av sj? Jag inhandlade en tröja, är 199 kronor fattigare och har nu alltså inte råd med julklappar. Jag och Mamma bokstavligen frös ihäl när vi lite tidigare kikade på småsyskonens fakeltåg. Kallt. Och så jag skrattade när mamma drog upp luvan, hutrade och utbrast: "Nej fy! Är det en vers till?", när det skulle sjungas nu tändas tusen juleljus. Jag skrattade.

Nu ska familjen Zackrisson minus pappa minus storebror, dricka glögg, äta pepparkakor och bara mysa.
Imorgon ska jag köpa julklappar. Fungerar springnotan även i affärer?

Kommentarer

Skriv, skriv, skriv:

Ditt namn:
Anonyma jävel?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din eventuella URL/Bloggadress:

Din fina hälsning:

Trackback
RSS 2.0