SHE FELL IN LOVE AT THE SEASIDE



Ja, jag ska ta studenten och ja, jag tycker om att skylta om det. Idag kom min studentklänningen hem som var en aning genomskinnglig men ack så skön. Jag fixar en underkjol (hur 19årigt låter det) och låter bli mörka underkläder. Jag dammade av studentmössekartongen igen och tröck på mig den finfina mössan. Den sitter alldeles utmärkt, inte för stor och inte för liten. Jag fann mig själv ståendes framför kroppsspegeln och klicka av massa foton, iklädd i klänningen men insåg ganska snabbt att dom inte bör publiceras på internet. Att allmänna fula grimascher kan vara så pass fula är lite roligt. För er som känner stress och en liten oro över att studenten närmar sig och ni funderar över hur sjutton ni ska hinna med allt, bör inte läsa kommande mening... Vänner, vi tar studenten om 8 helger. Om 8 helger står vi iklädda i våra vita kläder och då är deadlinen för att uppgifter helt klart förbi. Om 8 helger är vi fria från Fria, bokstavligen och vi inleder vår sista sommar tillsammans. Den ska bli galen. Oavsett vart vi spenderar den, med vilka vi spenderar den med och hur vi spenderar den, så ska jag aldrig glömma bort att det är sommar. Sommar och vi är fria från gymnasiumet. Vi har inte ett år kvar. Vi har tagit studenten. Jag har sedan jag klev innan för dörren vid 5 intalat mig själv att plugga och åtmindstone skriva klart en uppgift. När ögonen blir så där obehagligt tunga och jag börjar bli hungrig, då är det ytterst svårt att koncentrera sig och jag tappar allting. Men kan folk, så kan jag. Kan folk skriva klart sina arbeten så kan jag också det. Nu har jag en sida till på engelskan att skriva, sen ska jag med ett leende på läpparna ge den till läraren imorgon.

8 helger.

Kommentarer
Postat av: Thea Göransdotter

svar: RebeckaRebecka. Tack för mycket trevliga och säkert mycket användbara tips. Ska verkligen följa dem. Steg ett är dock pengar, steg två biljett. Steg te. FESTIVAL. <3

2010-04-14 @ 21:19:02
URL: http://iknowalice.blogg.se/
Postat av: jens

fyfaaan va hääärligt! :D jag gillar, "fria från fria" hahah <3

2010-04-15 @ 07:41:06
URL: http://iess.blogg.se/
Postat av: Cathrine

Ååh vad duktig du är rebecka! :D Ska bli såå skönt med sommar...

2010-04-19 @ 20:33:14
URL: http://cathrinepettersson.blogg.se/

Skriv, skriv, skriv:

Ditt namn:
Anonyma jävel?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din eventuella URL/Bloggadress:

Din fina hälsning:

Trackback
RSS 2.0