Such a beautiful living.

27 januari.
Tycker att tiden går en aning fort, som vanligt.
Onsdag och en ledig dag som spenderats på gymmet, vid lunchbordet, på biblioteket och så i skolan. Just nu har jag en otroligt urladdad kamera, ett trött huvud och alldeles för hög musik på för att kunna koncentrera mig på det jag egentligen behöver, naturkunskapen. 20 sidor handskrivet och jag har prov på fredag. Har en del att lära in tills dess.

För att vara onsdag är jag ute tidigt med fredagens planer, iallafall när det gäller mina klädsel. Jag slänger klackarna på hyllan och njuter av att äntligen få knyta skosnörena på mina converse. Jag blir på något sätt otroligt glad av att just tänka på det. Jag kanske har en "converse-fetish". Ytterligare en utekväll med brudarna. Tummen upp. Vi ska till doktorn, som Anna gärna säger.

Annars då?
Snöstorm. Ganska trött i kroppen. Har ätit alldeles för mycket. Fryser som en galning. Är egentligen varm i ansiktet. Lite danssugen. Inte alls depp på att ägna min onsdagskväll åt plugg. Är i stort behov av nya skor, nya jeans, färgning till håret, nytt smink, ny väska och nya träningskläder. Har inga pengar, går inte ihop. Trots att studiebidraget snubblar in på fredag är allt detta omöjligt att införskaffa. Tur att jag fyller år om....22 dagar. Börjar bli gammal.

Vad gör jag?
Lägger naturkunskapen, internationella ekonomin och samhällskunskapen åt sidan. En timmes plugg till. Sen ska jag duscha, bre mig en smörgås, göra i ordning varm choklad, värma värmekudden, mysa ner mig under filten och se på någon inbjudande film. Ibland är livet allt mysigt.

Ps. Cimon min älskling. Ds.

Kommentarer
Postat av: jens

doktorn. HAHAH

2010-01-27 @ 21:19:52
URL: http://iess.blogg.se/
Postat av: MOS

han är snygg

2010-01-27 @ 21:38:58
URL: http://moaedvardsson.blogspot.com

Skriv, skriv, skriv:

Ditt namn:
Anonyma jävel?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din eventuella URL/Bloggadress:

Din fina hälsning:

Trackback
RSS 2.0