"varmaste sommaren sedan 1994"

Eftersom min dator kommer dö inom de närmaste 5-7 minutrarna och jag har lovat min vän att skriva, så rör jag ihop något snabbt. Jag vet inte vad det är för fel på päronens sovrum, men datorn lyckas alltid blir grymt överhettad och bestämmer sig helt plötsligt för att inte fungera längre. Frusterande. Jag hostar. Klockan är 20 minuter innan tolv och det är fortfarande 30 grader på den här våningen. Man ska då icke klaga på värmen, MEN GY vad varmt det är. Tack och lov för takfläkten, vilket jag under tidigare inlägg nämnt. Man är svettig från topp till tå. Idag har jag duschat 3 gånger. En gång innan jobbet, en gång innan jag gled över till grannen och en gång för ungefär 10 minuter sedan. Jag blir svettig helt enkelt. Varmt. Idag har jag legat under den normala humornivån. Jag har hostat som en gris och jag är helt utmattad. Så jag ber om ursäkt för att eventuella irriterande blickar jag givit under dagen, jag skyller helt enkelt på värmen.

Nu har jag skrivit i ungefär 2-3 minuter, vilket ger mig ett par minuter kvar. Datorn börjar redan bli varm.
Än så länge, inget svar från usa. Tydligen ska man koka ihop en video. Att själv sitta framför videokameran och dessutom prata engelska OCH lägga på ett par extra glada miner känns lite läskigt. Jag funderar på om jag ska skriva ett manus först. Lära mig det. Sen prata. Försöka. Måste fixa detta innan söndag. Påminn mig.

Dessutom blir jag fortfarande förvånad över hur mycket mitt eget humör kan förändras och hur annorlunda saker och ting kan bli på bara ett par korta sekunder. Jag kan inte bestämma mig för om jag är den blyga eller den icke-blyga tjejen. Det pendlar. Känns otroligt lustigt. Kan ha med värmen att göra. Jag blir så fruktansvärt matt i solen.

En annan sak som är lustig är att jag varje dag betalar 20 kronor för parkeringen på jobbet.
20 kronor gånger 20 dagar är 400 kronor, i parkeringspengar. Men min heltaskiga timlön är
detta en katastrof! Skulle jag dock skramla ihop mynt, kan jag komma undan med 12 kronor.

Magen orkar inte hostar mer. Funderar på att svälja extra mycket av hostmedicinen som innehåller morfin och få mig en riktigt natt med sömn. Synd att klockjäveln ringer vid 5 imorgon. Det spelar ingen roll att jag efter klockan 5 kan somna om ungefär 2 timmar, för inte är man piggare när man vaknar då inte.

Jag skyller på värmen.

Kommentarer
Postat av: jens

tack vännen!

och ja, det är varmt som tusan. Tänk dig då att vara i världens svettigaste fabrik och att man sedan ska dyka in i en svettiga maskin var och varannan sekund.

Jag skapar sjöar typ.

2010-07-14 @ 18:20:26
URL: http://iess.blogg.se/

Skriv, skriv, skriv:

Ditt namn:
Anonyma jävel?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din eventuella URL/Bloggadress:

Din fina hälsning:

Trackback
RSS 2.0