men inget räcker till

Ett par timmar senare och ett par humör bättre. Kan man säga så? Jag har iallafall återfått mitt humör. Vilket behövdes. Vilken skit dag. Jag drog till Willys och inhandlade godis istället. Godis och Magnus Weideskog är det som gäller nu, och jag känner mig lite pojkkär på grund av musiken. Det luktar fläskfilégryta och jag är hungrig. Min bror har snart landat i Afrika och jag är avundsjuk. Idag önskar jag att jag hade haft en egen lägenhet. Fått städa det som är mitt. Fått laga mat i mitt eget kök. Fått gå till affären och handla det jag vill. Få lägga mig i min soffa och se på min tv. Få somna och vakna i min egen lägenhet. Få plugga i min lägenhet, i lugn och ro. Där bara jag och ingen annan bor. Där jag kan höja musiken och gå runt i underkläder och bara skita i alla andra. Jag vill kunna sitta på min matta, på mitt golv, i min lägenhet, precis som jag gör nu. Jag har en ny favoritplats. På fluffmattan, nedanför sängen, på golvet.


mejlade bilden till pappa. han uppskattade det.


Kommentarer

Skriv, skriv, skriv:

Ditt namn:
Anonyma jävel?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din eventuella URL/Bloggadress:

Din fina hälsning:

Trackback
RSS 2.0