TIDIGT 1920-TAL

Gamla fotografier från 40-talet. Kan inte bli bättre. Hitta en hel pappkase med gamla bilder/texter från gammelfarmor och farfar. Bilder från när dom vart utomlands. Gammelfarfars gamla skolböcker från 20-talet. Hans gamla matematik bok från klass 5. Jag tror inte att jag kan räkna ut den sortens matte idag, på allvar. Gamla brev skickade från farmors vänninor. Gamla bilder på mormor och morfar, när han fortfarande levde. Konstigt att se bilder från deras resor och veta att bara ett par år efter dog han. Jag hittade morsdagskort som min gammelfarmor skickat till sin mamma, 1925. Bilder från deras resa till sydafrika. Jag har släkt i sydafrika. Min mammas sysslingar, tror jag det var.  Jag ska gå igenom hela papperskassen och sortera. Skaffa fotoalbum och spara alla fotografier. Så jag kan visa mormor när hon blir gammal och inte minns den tiden. Så jag kan påminna henne om hur härligt det ser ut att vara. Så glada som såg ut att vara. Visa alla brev. Alla brev som hon har skrivit. Som morfar har skrivit. Som hennes föräldrar har skrivit. Så hon inte glömmer bort.

Kommentarer
Postat av: jens

du är ett sånt fint barnbarn bebbo som tänker på din mormor. Jag hoppas du kommer att få ett lika fint barnbarn som spar och berättar om alla fotografier för dig sen. Så att du inte glömmer,

2010-03-28 @ 21:37:43
URL: http://iess.blogg.se/

Skriv, skriv, skriv:

Ditt namn:
Anonyma jävel?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din eventuella URL/Bloggadress:

Din fina hälsning:

Trackback
RSS 2.0