TO LIVE EACH MOMENT

Det är lätt att göra en sak och tänka till i efterhand. Jag önskar att någon hade talat om för mig hur jag skulle bete mig genom trean. Att befinna sig tre månader tills studenten med en mängd omfattande uppsatser är inte att rekommendera. Jag kan knappt sova. Jag säger det till er som ännu inte börjat trean; Jobba på som fan. Kämpa första terminen, för andra terminen innehåller bara studentfester och liknande som gör att man tappar så mycket tid som man behöver. Plugga som tusan, ligg i som fan och gör era uppgifter i tid. Det är bara okej att vara helt slut vid kvällen om man pluggat under dagen. Gör era uppgifter så fort ni får dom och skjut för guds skull inte fram dom. Jag önskar verkligen att någon hade kunnat bankat in informationen till mig innan jag började trean. Jag önskar att jag hade legat i av all min kraft första terminen för att kunna undvika den är paniken så nära studenten. Trots detta sitter jag i soffan, i min student 2010 tjocktröja (som ytterligare påminner mig) och har 19 sidor handskriven naturkunskap som kommer på provet i övermorgon. Jag har ingen kraft. Ingen vilja. Jag vill inte och jag orkar inte. Jag planerar en uppesittarkväll på torsdag. Jag, kaffe och naturkunskapen. Strunta i att sova. Det är ändå helg. Sitta och plugga tills allt sitter. Så jag kan gå till provsalen med gott samvete. Efter provet kan jag andras ut. Det är det värt.

Idag inhandlade jag en balkänning. Om två månader är jag iklädd balklänning, med håruppsättning och hela köret. Klänningen var inte vad jag hade tänkt mig, men mamma och kvinnan i affären ändrade mina åsiker helt och jag är supernöjd.

De kommande veckorna kommer jag gå till skolan och hålla mig hemma. Varje helg är jag hemma och skriver tills alla uppgifterna är klara. Helvete vilka tråkiga veckor men jag måste.

Kommentarer
Postat av: jens hela jävla tiden!

BECKA!

Jag vet att det är tufft. Men vafaaaaan. Vi är inte medlemmar i stålgänget av en ren slump. Bara stenhårda brudar får vara medlemmar där, elhu?

VI KLARAR DET HÄÄÄR! :D puss på dig!

2010-03-10 @ 22:52:12
URL: http://iess.blogg.se/

Skriv, skriv, skriv:

Ditt namn:
Anonyma jävel?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din eventuella URL/Bloggadress:

Din fina hälsning:

Trackback
RSS 2.0