men det var för länge sen för att ens komma ihåg

Det luktar grillat och jag vill inte plugga. Jag väntar på kycklingspett och glassen till efterätt. Jag bryr mig inte om att inte plugga. Jag bryr mig egentligen inte om att jag verkligen borde plugga. Inte idag. Inte när solen lyser och det nästan är varmt. Inte när jag hellre tar bilen för att inhandla glass med en fin vän, då bryr jag mig inte om att plugga. Den kommande veckan pluggar jag dock med studentmössan på. Jag har ändrat mina åsikter om att söndagar är veckans plugga dag. Nej. Söndagar är veckans vilodag. När det är okej att ingenting händer. När det är okej att välja solen, en glass och en fin vän framför skolarbete. En sådan dag är en söndag. Trots detta sitter jag med naturkunskapen rakt framför mig och känner paniken växa. Jag skriver lite om kloning, kollar facebook, skriver om mutation, kollar ett tiotal bloggar, läser om förökning, gråter över min tomma garderob, försöker hitta fakta om skogsharen och vill plötsligt ingenting annat än att råna typ..weekday. Jag drömmer mig bort till sommaren. Till studenten och till balen nästa vecka. Jag drömmer mig bort till p&l och Melissas röst. Jag tackar för jobb jag fick idag och ser framemot att få spendera 4 veckor tillsammans med barn. Men ändå försöker jag skriva varannan mening på naturkunskapen. Trots att det är söndag och att det egentligen är "vilodagen". Om jag vill vila de kommande söndagarna behöver jag plugga på denna.

Pluggguden, hjälp mig.
och jag har kommit fram till att jag inte gillar ris.

Kommentarer
Postat av: Cathrine

vad läskigt. jag tänkte faktiskt på det där citatet häromdagen! melissa horn har verkligen så fina texter som är talande

2010-05-03 @ 23:04:01
URL: http://cathrinepettersson.blogg.se/

Skriv, skriv, skriv:

Ditt namn:
Anonyma jävel?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din eventuella URL/Bloggadress:

Din fina hälsning:

Trackback
RSS 2.0